Každý čtvrtý Čech nakoupil zboží z televize

21. 11. 2006 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Teleshopping v Česku opět ožívá. Firmy, které prodávají své zboží prostřednictvím televizní obrazovky, si mezi sebou letos rozdělí zhruba miliardu korun. Podle statistik si navíc produkt z televize alespoň jednou koupil každý čtvrtý Čech.
„Po poklesu, ke kterému došlo v minulém roce, se trh znovu zvedá,“ potvrzuje Natálie Lišková z televize Top TV, v níž klasické teleshoppingové spoty představují patnáct procent vysílacího času.
Na tuzemském trhu momentálně působí patnáct firem, které nabízejí tuto formu prodeje. Mezi největší hráče patří Tena, WS International, Studio Moderna či Česká muzika. Například společnost WS International má ve své databázi už více než milión sedm set tisíc zákazníků, kteří si někdy vyzkoušeli nákup z „pohodlí domova“.
„Denně k nám volá více než stovka zákazníků,“ dodává Petra Bezoušková z WS International. Nejpopulárnější produkty jsou většinou ty, které propaguje hvězda teleshoppingu a tvář firmy, Rakušan Horst Fuchs. Je to třeba osmidílná sada pro krájení a strouhání V- kráječ nebo autokosmetika Platinum.
Pomocí teleshoppingu dnes Češi kupují téměř cokoliv od cédéček po prostředky do kuchyně a na mytí automobilů až po matrace. Úspěchy slaví rovněž společnost Česká muzika, která má ve své „stáji“ dvojici zpěváků Evu a Vaška.
Jejich hit cédé Bílá orchidej si koupilo třicet osm tisíc posluchačů a firma, která je na trhu dva roky a prodává „jen“ hudbu, tak měla už v loňském roce obrat osmdesát miliónů korun. „Nabízíme alternativu k lidovce a dechovce, to je důvod, proč nás berou hlavně lidé na vesnicích,“ vysvětluje Karel Peterka, jednatel společnosti Česká muzika.

Hospodářské noviny, 21.11. 2006, autor: Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.