Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Julius Meinl za prodej obchodů firmě Ahold inkasoval 911 mil. Kč

Redakce MAM3. 11. 2006

Společnost Julius Meinl, která se nyní jmenuje Omega Retail, za loňský prodej bezmála 60 svých obchodů společnosti Ahold inkasovala zhruba 911 milionů korun. ČTK informaci získala z loňské výroční zprávy firmy Omega Retail, která byla založena do Sbírky listin. Vedení Julius Meinl již dříve loňský odchod z ČR zdůvodnilo silným konkurenčním bojem velkých nadnárodních obchodních řetězců na tuzemském trhu. Ahold nyní v Česku provozuje 297 supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova.
Společnost Julius Meinl byla v posledních letech v Česku ztrátová. Například v roce 2005 její prodělek činil 321 milionů Kč a o rok dříve 363 milionů Kč. Na konci loňského roku obnášela neuhrazená ztráta společnosti bezmála dvě miliardy Kč při základním kapitálu 1,09 miliardy Kč. Společnosti Julius Meinl loni kvůli prodeji svých obchodů výrazně klesly tržby z 5,12 miliardy Kč v roce 2004 na zhruba tři miliardy Kč.
Julius Meinl byl první zahraničním obchodním řetězcem, který kvůli tvrdé konkurenci opustil český trh. Následoval jej francouzský Carrefour, který svých 11 hypermarketů letos prodal společnosti Tesco Stores ČR. Z ČR odešla také německá společnost Edeka, o jejíž supermarkety se podělilo Tesco (27 převzatých supermarketů Edeka) a společnost Pramen CZ (11 supermarketů Edeka). Například za 11 hypermarketů Carrefour má společnost Tesco zaplatit necelé čtyři miliardy korun.
Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle odhadů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na žebříčku největších obchodníků patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry. Na druhé příčce loni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard Kč), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. Schwarz loni předběhla do té doby druhý maloobchodní řetězec Ahold (36 miliard korun).
Podle odborníků z Česka odejdou další velcí hráči. “Tržní podíly (obchodních řetězců) jsou stále hodně rozdrobené. Očekáváme, že se počet největších obchodních řetězců během následujících pěti či sedmi let sníží na polovinu,” upozornil analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Obchodní řetězce dosud své podíly na tuzemském trhu zvyšovaly pomocí stavby nových prodejen, teď ale podle Skály přišel čas jejich fúzí.
Pozici v Česku v posledních letech ztrácejí supermarketové řetězce, které z trhu vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších obchodníků zhruba 17procentní podíl a diskontní prodejny, které expanzi v ČR zahájily později, již za nimi zaostávají pouze o jedno procento. Podíl hypermarketů činí 41 procent.
Obchodní řetězce budou i příští rok pokračovat v expanzi na tuzemském trhu, který podle odborníků již začíná být nasycen. Obchodníci se proto více zaměří na menší města, kde konkurence v oblasti maloobchodu není ještě tak velká. V Česku nyní funguje zhruba 1300 hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen a v roce 2007 by obchodní řetězce měly otevřít desítky nových prodejen. Rozšiřování obchodní sítě bude ale pomalejší než v uplynulých letech.
Obchodníci by podle odborníků brzy mohli zamířit i do obcí s méně než 5000 obyvateli. Velká města jsou totiž obsazená a příliš šancí pro další rozšiřování obchodní sítě neposkytují. “Prostor pro mezinárodní obchodní řetězce zůstává v obcích pod 5000 obyvatel. Nyní je v Česku zhruba 1300 prodejen velkých řetězců, pouze 20 jich ale připadá na tuto kategorií obcí, ve které přitom žije přibližně 37 procent českého obyvatelstva,” podotkl Skála.

×

Volební reklama v USA letos dosáhne rekordních 3,1 miliardy USD

Starší článek

Pražané od ledna zřejmě přijdou o šest digitálních stanic z 11

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více