JBKB změnila firemní design

3. 11. 2006 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) mění od listopadu svůj firemní design. Způsob, jakým se prezentuje veřejnosti například na internetu či propagačních materiálech, teď sjednotí s koncernem Pernod Ricard, do něhož patří. Původní modrou barvu v designu nahradí oranžová. Produktů JBKB dodávaných na trh se ale změna nedotkne. Na lahvích tak dále zůstane etiketa ve žluté a modré barvě. Informovala o tom mediální zástupkyně JBKB Eva Kotýnková.
Podle ní si veškeré úkony související s novým designem JBKB vyžádají náklady několik set tisíc korun.
Nový vizuální styl společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka byl vytvořen s respektem k historickému dědictví a lokálním kořenům, současně ale i s ohledem na příslušnost ke světové síti Pernod Ricard. „Chceme být vnímáni nejen jako výrobce Becherovky a obchodník s importovanými značkami, ale i jako solidní a silný strategický partner s mezinárodním zázemím,“ uvedl ke změně korporátního designu generální ředitel společnosti David Haworth.
Novým vizuální prvkem JBKB se stal kromě oranžové barvy i kruh. Jako doprovodný prvek se objeví ve většině tiskových materiálů a aplikací společnosti, stejně tak jako takzvaný brand set. Tedy skladba kruhových výsečí z vybraných etiket sortimentu. Design doplní podpis Jan Becher jako připomenutí tradice a odkaz na 200 let historie firmy. „Součástí změn je i přesun sídla pražské pobočky do centra Luxembourg Plaza na Floře. Také ona je vyvedena v oranžových barvách,“ uvedla Kotýnková.
Likérka JBKB chce do pěti let zvýšit prodeje svého bylinného likéru na devět milionů litrů ročně ze současných zhruba sedmi milionů litrů. Podle výrobního ředitele Viktora Šebíka má likérka pro plánované další zvyšování výroby dostatečnou výrobní kapacitu a růst odbytu téměř o 30 procent proti současnosti nevyžaduje investice do rozšiřování výroby.
V Česku se nyní prodají přibližně čtyři miliony litrů Becherovky ročně. Přestože domácí trh hořkých bylinných likérů klesá, nápoj z Karlových Varů na něm letos zvýšil svůj podíl nad 30 procent. Becherovka, která patří mezi nejstarší české značky, v příštím roce oslaví 200 let.
Francouzský nápojový gigant Pernod Ricard, který vlastní JBKB od roku 1998, zvýšil v prvním finančním čtvrtletí končícím v září tržby o devět procent na 1,457 miliardy eur. Tržby však zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 1,513 miliardy. Becherovka výsledky hospodaření nezveřejňuje.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.