Internetová Yahoo má reklamní smlouvy s vydavateli novin z USA
Internetová a mediální skupina Yahoo ze Spojených států uzavřela reklamní dohody se sedmi americkými vydavateli deníků. Yahoo oznámila, že vydavatelům poskytne své technologie na prodej reklamy a nabídne funkci vyhledávání na internetových stránkách více než 150 amerických deníků.
Yahoo tímto krokem v USA rozšiřuje aktivity na lokálních mediálních trzích. Pro deníky je internet klíčový zdroj růstu, protože jejich náklady kvůli konkurenci internetového zpravodajství klesají.
Inzerenti deníků, na něž se smlouvy s Yahoo vztahují, smlouvou získávají přístup k tomu, aby svou reklamu umístili také na portál HotJobs. Finanční podmínky dohod tisku s Yahoo ale nikdo nesdělil.
Skupinu sedmi vydavatelů deníků tvoří společnosti Belo Corp., Cox Newspapers Inc., Hearst Newspapers, Journal Register Co., Lee Enterprises Inc., MediaNews Group a E.W. Scripps Co. Jejich noviny se prodávají ve 38 státech USA a jsou mezi nimi San Francisco Chronicle, Dallas Morning News a New Haven Register.
“Jsme přesvědčeni, že segment lokálního trhu s reklamou je silně nevyužitý a že nabízí příležitosti ke zvýšení sledovanosti,” uvedl generální ředitel Yahoo Terry Semel. Deníky budou moci vedle reklamní technologie a internetového vyhledávání Yahoo využívat také její místní adresáře a mapy, napsala agentura Reuters.