Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hrubé výdaje na předvánoční reklamu letos vzrostou až o 15 %

Redakce MAM29. 11. 2006

Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů na reklamu v předvánočním období, považovaném za hlavní reklamní sezonu, letos opět vzrostou. Podle odhadů mediálních agentur na období od října do Vánoc se tak stane o tři, možná však až o 15 procent. Do médií by tak mohlo směřovat podle ceníkových cen až 14,1 miliardy korun.
Podle Tomáše Bičíka z mediální agentury Mediaedge:cia vydaly firmy za stejné předvánoční období v roce 2004 podle monitoringu TNS A-Connect celkem 11,3 miliardy korun. O rok později to pak bylo o miliardu, tedy o 18 procent, více. “Letošní investice by mohly vzrůst v rozmezí 10 až 15 procent,” sdělil Bičík. Hrubé výdaje by tak přesáhly 14 miliard. Reálné čisté útraty jsou ovšem podstatně nižší, odhadem na úrovni 60 až 70 procent hrubých výdajů.
“Období říjen až prosinec bude i letos inzertně nejsilnějším obdobím roku. Do médií bude v tomto období směřovat zhruba 30 procent celoročních výdajů na reklamu,” řekl ČTK Štěpán Wolde z agentury ARBOmedia. Firma očekává, že celkové hrubé výdaje se za poslední čtvrtletí mohou vyšplhat ke 13,65 miliardy korun. “Oproti loňskému roku by to znamenalo nárůst o zhruba tři procenta,” dodal Wolde.
Nejvíce peněz půjde tradičně do televizí a tisku, polepšit by si mohla podle Woldeho “menší” média, zejména internet. “Zhruba polovina investic (asi sedm miliard) jde do TV, 35 až 37 procent investic směřuje do tiskové reklamy, rozhlas pojme sedm a venkovní reklama ukrojí z kolace čtyři procenta,” odhaduje Bičík.
Odhadnout, kolik času zaberou reklamní spoty v předvánočním televizním programu, je podle Woldeho velmi těžké. “Pokud bych měl tipovat, pak s ohledem na reklamní limit (ČT) a aktuální stav sledovanosti a naplněnost jednotlivých TV lze čekat necelých 29 minut reklamy denně na ČT, zhruba 200 minut denně na Primě a 160 minut denně na Nově,” uvedl Wolde.
Pro ČT to podle něj znamená naplnění jejího zákonem stanoveného reklamního limitu, přičemž letošní Vánoce jsou poslední, kdy může ČT věnovat reklamě procento svého vysílacího času; od ledna se tato míra sníží na polovinu. Prima naplní podle tohoto odhadu svůj reklamní prostor z 90 procent, Nova pak ze tří čtvrtin.
Největší část reklam bude propagovat opět mobilní operátory a finanční služby včetně pojištění. Nejvíce aktivní budou podle odhadu Mediaedge:cia všichni mobilní operátoři, Procter&Gamble, Walmark, Česká spořitelna, L´Oreal, Unilever či Volkswagen Group. “Noví inzerenti se objeví spíše nahodile s ohledem na konkrétní komunikační strategii než na zásadní změnu v celém sektoru,” dodal Wolde za ARBOmedia.
Hrubé výdaje firem na reklamu počítané bez slev, bonusů a vzájemných obchodů letos v pololetí podle srpnového odhadu ARBOmedia dosáhly 24 miliard korun. Je to zhruba o 13,8 procenta více než ve stejném období loni.
Co se týče čistých výdajů firem na svou prezentaci, v únoru ARBOmedia odhadovala, že firmy utratí celkem 18,387 miliardy korun. Míra růstů výdajů na reklamu by tak byla zřejmě nižší než ve srovnání s loňským a předloňským rokem. Zatímco loni meziročně výdaje vzrostly o 3,7 procenta, letos by to mělo být pouze o 3,5 procenta.

×

EMI obdržela návrh na převzetí

Starší článek

Radiokomunikace: Inverze ruší TV vysílání na 15 % území

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více