Graffiti: škůdce, nebo „cool“ umění?

20. 11. 2006 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

18obr_1.jpg


nesquik. Patřičnou reklamu udělala firmě Nestlé jako sponzorovi amerického národního klání ve videohrách agentura Publicis Dialog. Před hráčskými stany v Chicagu, Miami, Portlandu a dalších třech městech postavila „graffiti stěny“ s motivem zajíčka z obalů kakaa Nesquik


 


18obr_2.jpg


IBM: Celoplošné šíření komerční reklamy prostřednictvím street art poprvé využila společnost IBM, když při uvádění operačního systému Linux zaplavila svým graffiti „Peace, Love and Linux“ ulice San Franciska, Bostonu, Chicaga a New Yorku.


 


18obr_3.jpg


adidas. Proč se trápit s výzdobou výloh, když je stačí „přemalovat“? Pro Adidas TBWA Paris.


18obr_4.jpg


PlayStation: Sony společně s agenturou TBWAChiatDay Los Angeles vytvořila graffiti kampaň pro PlayStation Portable. Skuteční sprejeři vytvořili figurky, které si hrají s PlayStation Portable jako se skateboardem, loutkou, dětským koníkem, olizují ji jako nanuka apod. Tyto obrázky okupovaly veškeré příhodné plochy amerických velkoměst. Nikde se však neobjevilo logo firmy ani slogan.


 


18obr_5.jpg


Disney: Marketingová agentura StreetVirus si zřejmě oblíbila postavičky Mickey Mouse a Kačera Donalda, když pro Sydney Consumer Products realizovala (legálně!) sérii graffiti-billboardů v okolí Los Angeles, New Yorku a Toronta. Autorkou fresek je ve světě známá pouliční umělkyně Fafi.


 


18obr_6.jpg


Hasiči: Ač nejde o graffiti, stojí nápaditá akce newyorských hasičů za pozornost. Světelnou projekcí na vybraných budovách v New Yorku dala Firefighters Association starostovi Bloombergovi najevo, že nesouhlasí se zrušením více jak desítky požárních stanic. O akci okamžitě informovala přední média a Bloomeberg snížil počet uzavřených stanice na čtyři. Videoprojekci zajistila agentura Hill Holliday.


 


18obr_7.jpg


respect. Módní značka Respect si pro své nálepky vybrala různé výstražně značky.


 


18obr_8.jpg


k2r. Reklama na čisticí prostředky leckdy může překvapit. Zde vzkazy na australských silnicích od výrobce prostředku K2R pro odstranění skvrn.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.