Gazprom chce koupit list Komsomolskaja Pravda

22. 11. 2006 14:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Gazprom-Media, mediální divize státního ruského plynárenského gigantu OAO Gazprom, jedná o koupi jednoho z největších ruských bulvárních deníků Komsomolskaja Pravda. Cena zatím nebyla stanovena. Informovala o tom společnost Gazprom-Media.
List Komsomolskaja Pravda vlastní firma Interros. Denní náklad listu činí 700 000 až 830 000 výtisků. Podle šéfa listu Nikolaje Senkeviče by akvizice mohla být uskutečněna v lednu.
Gazprom vlastní mimo jiné televizní stanice NTV, TNT a NTV Plus, pět rozhlasových stanic včetně vlivného moskevského rádia Echo Moskvy a vydavatelství Sedm dní, které tiskne například společensko-ekonomický týdeník Itogi. Loni koupil od firmy Interros kontrolní podíl v listu Izvestia.
Firma je často terčem kritiky, že skupuje média, která kritizují Kreml, jak tomu bylo v případě listu Izvestia či televize NTV. Komsomolskaja Pravda však proti vládní politice nevystupuje, napsala agentura AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.