Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Evropské domácnosti utratí za vánoční dárky průměrně 456 eur

Redakce MAM16. 11. 2006

Evropské domácnosti utratí v letošním roce za vánoční dárky v průměru 456 eur (12 800 Kč). Seznamu dárků vévodí videohry, DVD a oděvy. Chuť utrácet se však v jednotlivých regionech liší. Vyplývá to ze studie uskutečněné konzultační společností Deloitte. Celkové předvánoční výdaje domácností stoupnou v průměru o dvě procenta na 839 eur (23 500 Kč). České domácnosti utratí letos za dárky podle průzkumu společnosti Unilever a agentury Opinion Window v průměru asi 14 300 korun. Nejčastěji se naděluje oblečení a obuv. U dětí následují hračky a knihy.
Nejlakomější v Evropě zůstanou letos Nizozemci, kde domácnost za dárky utratí v průměru 197 eur (5500 Kč). Naopak nejštědřejší jsou Irové, které budou dárky stát 824 eur (23 100 Kč).
Pozitivní nálada před Vánocemi je patrná hlavně ve Francii, kde klesá nezaměstnanost a čeká se snížení daní. Nejpesimističtější jsou pak Němci a Italové, jejichž předvánoční výdaje nejspíš výrazně klesnou. Příliš utrácet se nechystají ani Řekové.
Seznamu vánočních dárků pro děti a dospívající mládež vévodí herní konzoly a videohry. V Německu však čekají pod stromečkem i tradiční hračky, včetně knih. Dospělí dávají přednost oděvům a dárkovým poukázkám, jejichž obliba v celé Evropě roste.
Spotřebitelé budou při nákupu dárků vycházet hlavně z ceny. Výjimkou jsou spotřebitelé v rozvíjejících se zemích, jako Kypr a Rusko, kde je přání nakoupit dárky důležitější než cena.
Němci chtějí nakupovat hlavně v diskontních obchodech, jako Aldi a Lidl. V jižní Evropě se budou dárky nakupovat převážně v hypermarketech, kde lidé vedle čerstvých ryb a zeleniny dostanou i televizory, lyže, knihy či pračky.
V Evropě se však zvyšuje i obliba internetu. Spotřebitelé využívají internet k hledání nápadu na dárky, srovnání cen i přímo k nákupům. Mohou se tak vyhnout frontám a zácpám. Většímu rozšíření internetových nákupů brání pouze problémy s pomalým dodáním a strach z podvodů při elektronických platbách, napsala agentura Reuters.

×

Bond, agent s licencí na vydělávání miliard

Starší článek

i-legalne.cz: 150 tisíc fanoušků za první den

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více