Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČT zažaluje poslední neplatiče

Redakce MAM23. 11. 2006

Česká televize se chystá zažalovat posledních 32 000 lidí, kteří dosud nezačali platit koncesionářské poplatky, a to ani po doručení dvou výzev k zaplacení zaslaných od ČT v posledním půldruhém roce. Ve výběrovém řízení již vybrala advokátní kancelář, která bude ČT u soudů zastupovat. ČT tak chce dotáhnout do konce akci na vymáhání nedoplatků, kterou zahájila loni na jaře oslovením zhruba 55 000 potenciálních neplatičů.
“Odhadovaný plánovaný zisk je 20,6 milionu při úspěšnosti vymáhání 50 procent, což vychází ze zkušeností pilotního projektu,” řekl dnes Radě ČTK obchodní ředitel ČT Pavel Krumpár. Na dotaz člena rady ČT Petra Uhla Krumpár uvedl, že ČT při výhře v jednotlivých sporech získá celou dlužnou částku vzešlou z neplacení poplatků.
“Advokátní kancelář bude odměna ve chvíli, kdy dlužník zaplatí náhrady řízení, v níž je zahrnuta i odměna advokátní kanceláři,” poznamenal Krumpár. Smlouvu s kanceláří dosud ČT neuzavřela, ale podle Krumpára je vyhotoven její návrh. O tendr projevilo podle ČT zájem šest zájemců.
Krumpár uvedl, že jedním z případných negativ celé nastupující akce ČT je možná negativní mediální odezva. “Můžeme očekávat, že třeba v případě exekucí, což je až poslední krok, může nastat negativní odezva,” připustil Krumpár. ČT proto chystá podle jeho slov komunikační kampaň. “Můžeme i odstoupit od vymáhání, pokud zjistíme, že dlužník je v tíživé sociální situaci,” dodal.
ČT spustila první velkou akci loni na jaře, kdy oslovila 550 000 případných neplatičů. Na základě této akce zaplatilo podle ČT své nedoplatky do poloviny listopadu 241 000 lidí. Akce také přinesla ČT 177 000 nových poplatníků, což při současné stokoruně poplatku za měsíc představuje více než 200 milionů korun ročně. ČT se ale také dočkala kritiky, například kvůli tomu, že oslovila lidi, kteří prokazatelně poplatky platili, nebo pro neosobní znění dopisu, který ČT lidem rozeslala.
Televizní poplatek činí od loňského října na základě novely zákona o poplatcích stokorunu měsíčně, což je o 25 korun více než do té doby. Do roku 2008 se poplatek zvýší na 135 korun, zároveň však ČT přijde téměř o veškerou reklamu ve svém vysílání. Novela jednorázově zvýšila i poplatky za rozhlas, a to o osm korun na 45 Kč měsíčně. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování obou těchto veřejnoprávních médií.

×

Obchodní řetězce shání brigádníky

Starší článek

Češi mají nejraději světlou desítku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více