ČT se zaměří na majitele dekódovacích karet

8. 11. 2006 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize pokračuje v boji proti neplatičům koncesionářských poplatků. Nyní se chce zaměřit na držitele dekódovacích karet pro příjem satelitního signálu programů ČT. Informoval o tom deník Právo.
„Získali jsme v souladu se zákonem databáze uživatelů dekódovacích karet, které porovnáme se svou databází poplatníků. Oslovujeme písemně všechny držitele dekódovacích karet, kteří jsou v databázi ČT i v databázi distributorských společností karet a mají na poplatcích dluh,“ řekl Právu mluvčí televize Martin Krafl.
Podle Práva již zhruba sedm tisíc dlužníků obdrželo výzvu k uhrazení dluhu. Pokud uposlechnou, vyhnou se zablokování dekódovací karty a případné žalobě.
Až do loňského roku registrovala ČT každoroční úbytek koncesionářů v řádech desetitisíců. Loni v květnu proto zahájila kampaň a rozeslala zhruba 550 000 výzev lidem, kteří v minulosti poplatky platili a poté z různých důvodů přestali. V souvislosti s kampaní se televizi přihlásilo 177 000 nových poplatníků, což při současném poplatku sto korun činí více než 200 milionů korun ročně. Na druhou stranu se ale způsob kampaně ČT setkal s kritikou, zejména kvůli neosobnímu stylu dopisu, rozeslanému lidem, i proto, že oslovila i diváky, kteří prokazatelně žádné dluhy vůči ČT neměli. V letošním roce si ČT mimo jiné vyměnila databáze s Český rozhlasem. Z této akce vzešlo 11 000 nových poplatníků
Televizní poplatek činí od loňského října na základě novely zákona o poplatcích stokorunu měsíčně, což je o 25 korun více než do té doby. Do roku 2008 se poplatek zvýší na 135 korun, zároveň však ČT přijde téměř o veškerou reklamu ve svém vysílání. Novela jednorázově zvýšila i poplatky za rozhlas, a to o osm korun na 45 Kč měsíčně. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování obou těchto veřejnoprávních médií.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.