Česká televize pokračuje v boji proti neplatičům koncesionářských poplatků. Nyní se chce zaměřit na držitele dekódovacích karet pro příjem satelitního signálu programů ČT. Informoval o tom deník Právo.
„Získali jsme v souladu se zákonem databáze uživatelů dekódovacích karet, které porovnáme se svou databází poplatníků. Oslovujeme písemně všechny držitele dekódovacích karet, kteří jsou v databázi ČT i v databázi distributorských společností karet a mají na poplatcích dluh,“ řekl Právu mluvčí televize Martin Krafl.
Podle Práva již zhruba sedm tisíc dlužníků obdrželo výzvu k uhrazení dluhu. Pokud uposlechnou, vyhnou se zablokování dekódovací karty a případné žalobě.
Až do loňského roku registrovala ČT každoroční úbytek koncesionářů v řádech desetitisíců. Loni v květnu proto zahájila kampaň a rozeslala zhruba 550 000 výzev lidem, kteří v minulosti poplatky platili a poté z různých důvodů přestali. V souvislosti s kampaní se televizi přihlásilo 177 000 nových poplatníků, což při současném poplatku sto korun činí více než 200 milionů korun ročně. Na druhou stranu se ale způsob kampaně ČT setkal s kritikou, zejména kvůli neosobnímu stylu dopisu, rozeslanému lidem, i proto, že oslovila i diváky, kteří prokazatelně žádné dluhy vůči ČT neměli. V letošním roce si ČT mimo jiné vyměnila databáze s Český rozhlasem. Z této akce vzešlo 11 000 nových poplatníků
Televizní poplatek činí od loňského října na základě novely zákona o poplatcích stokorunu měsíčně, což je o 25 korun více než do té doby. Do roku 2008 se poplatek zvýší na 135 korun, zároveň však ČT přijde téměř o veškerou reklamu ve svém vysílání. Novela jednorázově zvýšila i poplatky za rozhlas, a to o osm korun na 45 Kč měsíčně. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování obou těchto veřejnoprávních médií.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).