Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Česko čeká rozmach outletových center

Redakce MAM30. 11. 2006

V České republice bude v následujících letech postaveno několik nových outletových center, která nabízí značkové oděvy starších kolekcí s výraznými slevami. V tuzemsku nyní funguje pouze jeden outletový obchodní komplex, a Česko tak podle odborníků zaostává za západní Evropou i Polskem či Maďarskem, kde jsou outlety mezi zákazníky velmi oblíbené.
“V současné době je na českém trhu jedno factory outlet centrum, a to ve znojemských Hatích. Do roku 2008 se ale plánují další tři projekty typu outletového centra,” řekl Martin Žížala z poradenské firmy v oboru realit Cushman & Wakefield.
Například developerská společnost Devo Group hodlá v závěru příštího roku u Lokte na 66. kilometru dálnice D1 zprovoznit outletové nákupní centrum s pronajímatelnou plochou 18 000 metrů čtverečních, ve kterém bude 65 obchodů. Přibližně 70 procent plochy má patřit módě, zbývající prostory zaberou restaurace, občerstvení a různé služby. Hodnota tohoto projektu činí zhruba dvě miliardy korun a do jeho financování jsou zapojeny rakouské banky.
Poblíž ruzyňského letiště bude v březnu 2008 otevřeno nové centrum Outlet Airport Praha. V něm bude své zboží nabízet zhruba 170 obchodníků. Provozovatelem centra je realitní společnosti B.Consulting. Celý projekt bude stát zhruba 1,5 miliardy korun, financování zajistí italská banka Unicredit.
“Outletové centrum nabízí svým zákazníkům minimálně třicetiprocentní slevu na zboží. To je pravděpodobně hlavní výhoda v porovnání s klasickým obchodním centrem,” uvedla Zdeňka Vévodová ze společnosti Devo Group, podle které se slevy mohou vyšplhat až na 90 procent.
V outletových centrech převládají především módní značky, potřeby pro domácnost a jako doplněk jsou nabízeny různé služby. “V nákupních centrech je paleta nájemců daleko pestrobarevnější,” podotkla Vévodová.
Outletové obchody nabízí například značkové zboží, které bylo původně určeno na export, obchodní vzorky a někdy i zboží druhé jakosti. “Malobchodníci už nyní potřebují outlety, aby vyprodali zboží, které již není aktuální nebo nejde rychle na odbyt,” upozornil David Werry z firmy Devo Group.
Podle Žížaly se zájem o pronájem ploch v outletových centrech zvyšuje. “Poptávka ze strany maloobchodníků roste, a to jak těch, kteří využívají outlety pro prodej starších kolekcí, tak i těch, kteří se specializují právě na tento typ prodeje,” podotkl Žížala. Dodal, že centrum u Lokte by mělo nabízet značkové výrobky například firem Adidas, Nike či Reebok.
V Evropě je v provozu zhruba 120 outletových center, přičemž nejvíce jich funguje v Itálii. Žížala upozornil, že stavba outletových center na vyspělých západoevropských trzích přichází na řadu vždy až po expanzi hypermarketů a nákupních center. “Zatím jsme pozadu za západní Evropou i Polskem a Maďarskem,” uvedl. Například v Polsku jsou nyní čtyři outletové komplexy a další tři se staví.
V následujících letech se v Česku zrychlí také stavba klasických nákupních center. Velká nákupní centra dosud vznikala hlavně v Praze, Brně či Ostravě, nyní by na řadu měla ve větší míře přijít také krajská města a sídla s 50.000 až 100.000 obyvateli. Podle údajů společnosti Incoma Research v Česku letos v červenci fungovalo již 206 nákupních center, z nichž 35 největších má 50 a více nájemců.

×

Kampuschová zažaluje Timesy kvůli ukázce z knihy

Starší článek

Etarget zobrazil miliardu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více