Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

České obchody – ráj zlodějů

Redakce MAM21. 11. 2006

V českých obchodech se krade stále více a České republice patří v této oblasti nelichotivé první místo mezi sledovanými členskými státy EU. Zatímco ve 24 zemích EU letos průměrné ztráty vzniklé kriminalitou klesly z loňských 1,25 procenta obratu obchodů na 1,24 procenta, tak v ČR naopak vzrostly z 1,4 procenta v roce 2005 na 1,42 procenta. Zloději obchodníkům v EU každoročně způsobují mnohamiliardové ztráty. Vyplývá to z průzkumu, který na svých internetových stránkách zveřejnila britská firma Centre for Retail Research.
Druhá příčka na letošním žebříčku maloobchodní kriminality v EU patří Slovensku (1,4 procenta).
Například v tuzemských prodejnách obchodního řetězce Ahold zloději ročně ukradnou zboží za několik milionů korun. “Krádeže často řešíme hlavně ve větších městech, kde je vyšší hustota obyvatel a zloději mají více příležitostí,” řekla mluvčí Aholdu Kateřina Pecinová, podle které se nejvíce ztrácí například elektronika, alkohol, kosmetika či oděvy. Zhruba třetinu krádeží Ahold přičítá svým zaměstnancům, zbytek podle Pecinové připadá na nenechavé zákazníky.
Zloději mají podle Pecinové své oblíbené sezony. “Nejvíce krádeží zaznamenáváme vždy před vánočními a velikonočními svátky, kdy máme problémy i s nájezdy organizovaných gangů zlodějů, které často zneužívají nezletilé děti,” uvedla Pecinová. Zloději podle Pecinové rádi využívají také toho, že krádež zboží do hodnoty pět tisíc korun není v ČR trestným činem, ale pouze přestupkem. “Snažíme se proto stále vylepšovat ochrannou službu i elektronikou ochranu zboží. Pravidelně školíme také naše zaměstnance, aby si těchto věcí lépe všímali,” podotkla Pecinová.
Například od června 2004 do loňského června podle britské studie zmizelo z českých obchodů zboží v hodnotě zhruba 13 miliard korun, což bylo o zhruba jedno procento více než o rok dříve. Zákazníci ukradli zboží za šest miliard korun, zaměstnanci obrali své zaměstnavatele o další 4,2 miliardy korun a dodavatelé odcizili věci za 750 milionů korun. Zbylou ztrátu studie přičetla chybám uvnitř obchodních společností.
Ve 24 zemích EU, kde průzkum European Retail Theft Barometer probíhal, letos obchodníkům kvůli kriminalitě i vlastním chybám vznikly ztráty v celkové hodnotě kolem 29 miliard eur (812 miliard korun). Na jednoho obyvatele EU tak v průměru připadly krádeže za 71 eur (1988 korun). Více se přitom krade v nových členských státech EU. V západoevropských zemích totiž letos podíl krádeží na obratu obchodníků klesl z loňských 1,24 procenta na 1,23 procenta. Ve střední Evropě a pobaltských státech se ale zvýšil z 1,32 procenta na 1,35 procenta. Nejmenší škody způsobuje kriminalita obchodníkům ve Švýcarsku (0,92 procenta obratu).
Zhruba polovinou se na ztrátách evropských obchodníků podílí krádeže způsobené zákazníky, třetinu mají na svědomí zaměstnanci obchodů a 6,2 procenta krádeží podle studie připadá na dodavatele. Interní chyby, špatné zpracování dat a omyly při oceňování zboží se na ztrátách obchodníků podílí přibližně 14 procenty.

×

Umírání na videoblogu před očima celého světa

Starší článek

Paroubek prohrál spor s vydavatelstvím Mafra

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více