Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

České obchody Delvita koupí REWE Group

Redakce MAM13. 11. 2006

Belgická společnost Delhaize prodává své supermarkety Delvita v České republice za 100 milionů eur (2,8 miliardy korun) německé maloobchodní skupině REWE Group, vlastníkovi sítí Penny Market a Billa. Vyplývá to z dnešního sdělení společnosti. Delhaize má v České republice 96 supermarketů a minulý týden se rozhodla z českého trhu kvůli ztrátám odejít.
Delhaize se tak dohodla s firmou, které loni předala i svých 11 obchodů na Slovensku. Delvita je již čtvrtým obchodním řetězcem, který se rozhodl z českého trhu odejít. Loni z ČR odešel Julius Meinl, letos jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka.
Delhaize prodává své obchody REWE za podmínky, že nový vlastník převezme všechny jejich zaměstnance. Transakci ještě musí schválit regulační orgány.
REWE Group byla podle tisku jedním ze zájemců o síť Delvita vedle nizozemského Aholdu a britského Teska. Rewe vlastní diskonty Penny Market a supermarkety Billa v počtu asi 240 obchodů.
REWE v dubnu uvedla, že chce v Česku v následujících třech až pěti letech investovat zhruba 130 milionů eur, a nevyloučila ani akvizice. Skupině Rewe loni mezi deseti největšími tuzemskými obchodníky patřilo čtvrté místo za Makro&Cash Carry, skupinou Schwarz (diskonty Lidl a hypermarkety Kaufland) a společností Ahold (supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova).
Rewe loni v ČR vykázala obrat 665 milionů eur (zhruba 19 miliard korun) a zaměstnávala 6300 lidí. Obrat celé Rewe Group činil 41,7 miliardy eur (1,2 bilionu korun). Skupina provozuje 11 804 obchodů v Německu a 13 evropských zemích a zaměstnává zhruba 261 tisíc lidí. Delvita byla loni mezi deseti největšími českými maloobchodními prodejci poslední. Společnost loni v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.
Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v Česku v posledních letech ztrácí pozici, protože je z trhu vytlačují diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších prodejců zhruba 17procentní podíl a již je téměř dohnaly diskontní prodejny, které zde expanzi zahájily později. Na trhu kralují hypermarkety s podílem 41 procent.

×

Nové nákupní centrum Šestka otvírá

Starší článek

Mall otevřel Chrono.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více