Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi v průměru utratí za dárky 5283 Kč

Redakce MAM29. 11. 2006

Češi letos utratí za vánoční dárky v průměru 5283 korun, což je o 685 korun více než loni. Ženy za dárky utratí průměrně 5605 Kč, muži 4923 Kč. Dalších 3808 korun utratí běžná česká domácnost za nákup potravin, nápojů, vánočního stromku a dalšího zboží souvisejícího s vánočními svátky. Průměrná čtyřčlenná rodina tak celkem na Vánoce utratí 14.336 korun. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, který zpracovala společnost Factum Invenio pro Citibank.
Zatímco drtivá většina lidí na dárky podle průzkumu šetří a bude za ně letos platit hotovostí (87 procent), téměř třetina lidí (27 procent) si letos plánuje na dárky půjčit. “Lidé také kombinují platbu hotovostí s půjčenými penězi. Část dárků pořídí za své úspory a na zbytek dárků si půjčí,” uvedl šéf marketingových komunikací Citibank Pavel Kusý. Ochota půjčit si na dárky se podle něj proti loňskému roku zvyšuje. Vzrůstá prý zájem o flexibilní způsoby financování proti klasickému bankovnímu úvěru.
Největší zájem je letos o financování dárků prostřednictvím kontokorentu (10 procent) a kreditní karty (8 procent), naopak zájem o spotřebitelské úvěry klesl z loňských dvou procent na letošních 0,2 procenta. Průzkum rovněž ukázal, že ochota půjčit si na dárky roste se zvyšujícím se příjmem domácnosti.
Vedle nakupování dárků domácnosti o Vánocích nejvíce utratí za potraviny (2492 Kč), alkohol (409 Kč), nealkoholické nápoje (388 Kč) a stromeček (157 korun).
Vánoční svátky a útraty s nimi spojené znamenají pro téměř dvě třetiny lidí (57 procent) nutnost omezit své běžné výdaje v období před svátky nebo po nich. To je také nejčastějším důvodem toho, proč letos většina lidí neplánuje využití povánočních slev, ve kterých prý lze koupit zboží až o 70 procent levněji. Přesto se v povánočních slevách letos chystá nakupovat 37 procent lidí, z toho mnohem více žen než mužů. Sedm z deseti lidí kupuje ve slevách oblečení, 43 procent obuv, pětina pak sportovní vybavení.
Průzkum se uskutečnil ve druhém listopadovém týdnu formou řízeného rozhovoru mezi necelou tisícovkou respondentů ve věku od 15 do 65 let. Podle říjnového průzkumu agentury Respond & Co utratí v tomto roce průměrný Čech za vánoční dárky téměř 8000 korun a na Štědrý den jimi obdaruje šest až sedm lidí.

×

Tesco na Slovensku otevře sklad oděvů pro střední Evropu

Starší článek

EMI obdržela návrh na převzetí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více