Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ceny Effie: uspěly reklamy za málo peněz

Redakce MAM3. 11. 2006

Na každého člověka denně útočí více než tři tisíce reklam. Těch, které propagované zboží skutečně prodávají, přitom ubývá. Jsou však výjimky: Jan Kraus nalákal během prvních dvou měsíců na čtyřikrát rychlejší internet tehdy ještě Českého Telecomu téměř sedmdesát tisíc zákazníků. Scénka u rybníka zase pomohla Kofole dostihnout věčného rivala Coca-Colu i při mnohem nižších investicích do reklamy.
Obě dobře cílené kampaně včera získaly ceny Effie 2006 pro nejefektivnější reklamy roku. V desátém ročníku soutěže pořádané Asociací komunikačních agentur však bodovaly i kampaně, které se na obrazovkách nikdy neobjevily, stály jen několik tisíc, a přesto vydělávají.
Například firma Microsoft nabídla šéfům středně velkých společností své produkty v podobě papírového domu, aby ukázala, že na stejných základech může stát firma díky jejich programům. Výsledek? Každá koruna vložená na reklamu přinesla zpět 12,50 a kampaň si odnesla stříbrnou Effie.
“Každá kampaň musí lidem vlézt pod kůži nebo do hlavy. Otázka je, jak to dělá. Pokud zadavatel nalije stamilióny do médií, rozhodně není kampaň efektivní. Efektivita je co nejlepší výsledek s co nejnižšími náklady,” poodkrývá tajemství úspěchu Martin Charvát, kreativní ředitel reklamní agentury Mark BBDO.
Společnost Emco takto v televizní reklamě přesvědčila čtvrtinu Čechů, že těstoviny Panzani nikdy nelepí, a Liběně Hlinkové se v kampani pro Ministerstvo dopravy údajně podařilo snížit nehodovost na tuzemských silnicích.
Univerzální návody ani slova, která by v kampaních fungovala, podle mediálních odborníků neexistují. Upozorňují však na jiný trend. Zatímco v minulých letech putovaly ceny Effie kampaním, které veřejnost spíše nudily, letos bodují kreativní a vtipné reklamy.
“Lidé jsou stále více reklamou unaveni. Aby dnes skutečně zafungovala, musí zaujmout a vybízet ke koupi neotřelým způsobem,” říká Eda Kauba z reklamní agentury Euro RSCG, který byl letos jedním z třinácti členů poroty. I díky tomu letos na Effie bodovaly agentury, které si většinou odnášejí ceny i ze soutěží kreativity.
Třikrát byla oceněna práce agentury Euro RSCG, po dvou cenách si odnesly Mark BBDO, McCAnn Ericsson a Young & Rubicam.

Hospodářské noviny, 3.11. 2006, autor: Zuzana Luňáková

×

Odklad zavedení pokladen čeká již jen na podpis prezidenta

Starší článek

JBKB změnila firemní design

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více