Burger King upouští od reklam při televizních pořadech pro děti
Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King se zavázal, že od příštího měsíce upustí od reklam při televizních pořadech pro děti v Británii. V předstihu tak reaguje na očekávané zpřísnění místní legislativy v této otázce s ohledem na zdraví dětí, uvedla agentura AFP.
V Británie se stala problémem dětská obezita a vláda a potravinářský průmysl se tomu rozhodl lépe čelit. Úřady brzy zpřísní pravidla pro vysílání reklam na potraviny zaměřené na děti. Provozy na přípravu jídel pro školní jídelny hledají zdravější jídelníček pro malé strávníky.
Podle nedávné zprávy trpí třetina britských dětí nadváhou nebo obezitou. Počet obézních Britů ve věku 11 až 15 let se v posledních deseti letech prý téměř zdvojnásobil.
Hlavní hygienik České republiky Michael Vít v pondělí řekl, že polovina dospělých Čechů má nadměrnou hmotnost, 17 procent dokonce trpí obezitou . Ještě horší podle Víta je to, že roste počet obézních dětí, za rok se zvýšil o dvě procenta. Nadměrnou váhu má podle České obezitologické společnosti pětina dětí.
S obezitou má problémy více zemí Evropské unie. Některé usilují o různé zákazy. Podle Víta je třeba občany postupně vzdělávat, informovat je o tom, co jí. Česko by se mělo zamyslet nad potravními značeními a více se věnovat výrobě zdravých potravin. Je třeba naučit lidi zdravě jíst a zdravě se chovat.