Burda má zájem o vstup do Hachette Filipacchi

27. 11. 2006 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Tiskový trh čeká podle zatím neoficiálních informací důležitá akvizice a další konsolidace. Vydavatelství Burda jedná podle informací M&M o majetkovém vstupu do vydavatelství Hachette Filipacchi 2000, a to tak, že by mělo odkoupit podíl, který v HF drží generální ředitel Martin Shenar. Obě strany však odmítají poskytnout k probíhajícím jednáním jakékoliv informace. Jednání však podle všeho směřují do finále a následující dny ukáží, zda byla úspěšná.
Jedním z důsledků této akvizice má být i majetkový vstup vydavatelství Burda do distribuční společnosti Mediaprint & Kapa. V Mediaprintu má Burda získat nejen podíl, který v současnosti patří HF, ale zřejmě jej ještě navýší. Jednatel Burdy Alexandr Teutsch však potvrdil pouze skutečnost, že Burda vypověděla v pátek 24. 11. konkurenční PNS. V příštím roce tak bude distribuovat výhradně přes Mediaprint.
Martin Shenar vlastní v HF prostřednictvím společnosti Komunikace podíl ve výši 49 %, zbývajících 51 % patří francouzské Hachette Filipacchi Presse.
Pokud se obě strany dohodnou, vznikne na časopiseckém trhu silný hráč. Burda v současnosti oslovuje 1,590 mil. čtenářů, časopisy HF, které se na časopiseckém trhu řadí k inzertně nejvýnosnějším, pokrývají 554 tisíc čtenářů. Spo-jení magazínů Burdy a HF by znamenalo ostrou konkurenci zejména pro vydavatelství Bauer, Sanoma a Ringier. Německo-francouzská spolupráce není ale pro obě strany neznámá. Joint-venture vydavatelství Burda a Hachette funguje už na polském trhu.

-Martina Vojtěchovská-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení