Britové zakázali reklamy na nezdravé potraviny zamířené na děti

20. 11. 2006 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Británie zakázala reklamy na nezdravé potraviny zamířené na děti. Z televizních programů tak zmizí propagace slaných, přeslazených a tučných jídel, uvedl regulátor mediálního trhu Ofcom. Opatření je součástí snah britské vlády omezit dětskou obezitu.
Ofcom zahájil diskusi a konzultace na téma děti, nezdravá strava a reklama letos v březnu. Dnes regulátor uvedl, že je zodpovědný za to, aby taková reklama na děti do 16 let věku neútočila.
Opatření se proto bude vztahovat na jakýkoli program v jakoukoli denní i noční dobu a na všech televizních kanálech. Spotřebitelské a zdravotní organizace přitom prosazovaly, aby se reklama na nevhodnou stravu plně zakázala jen před 21 hodinou.
Podle zdravotních průzkumů je v Anglii obézních 16 procent chlapců ve věku od dvou do deseti let. U dívek je to ve stejném věkovém rozpětí deset procent.
Ofcom odhaduje, že příjmy za reklamu klesnou ročně o desítky milionů liber. Televizní kanály zaměřené na děti přijdou až o 15 procent celkových reklamních příjmů. Komerční televizní společnosti včetně ITV, Channel 4 a Five přijdou až o 0,7 procenta příjmu z reklamy, odhaduje regulátor.
Omezení se bude vztahovat na všechny vysílací společnosti, které dostaly licenci k vysílání od Ofcomu a které v Británii sídlí. Opatření začne platit během ledna příštího roku a kampaně, které již běží, se budou moci vysílat ještě do června.
Z předběžných konzultací Ofcomu vyplynul návrh chránit děti do devíti let. Regulátor ale nakonec rozhodl, že jako věkovou hranici určí 16 let, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.