Britové jsou skeptičtí vůči supermarketům
Britové sice nakupují v supermarketech, ale současně se obávají důsledků svého chování. Podle nového průzkumu veřejného mínění, který zveřejnil deník The Guardian, nevěří informacím na potravinách a nejsou si jisti, zda nákupy v supermarketech nepoškozují životní prostředí a drobné obchodníky.
Británie je domovem velkých řetězců, mezi nimiž je i Tesco, které je mimořádně úspěšné nejen v Británii, ale také ve střední Evropě. Tesco vykazuje rostoucí zisky, které potvrzují převládající trend nákupů v supermarketech.
Na 81 procent dotázaných souhlasí se stanoviskem, že nákupy v supermarketech jsou jednodušší. Jen 31 procent ale věří tomu, co je napsáno na etiketách potravin a většina lidí nevěří tvrzení o zdravých nebo nízkokalorických potravinách. Na 74 procent dotázaných vyslovilo přesvědčení, že takové potraviny ve skutečnosti nemají vlastnosti uvedené na obalu. Ženy jsou skeptičtější než muži.
Přitom drtivá většina zákazníků, 72 procent, se dnes stará o kvalitu potravin více než dříve. Na 52 procent lidí si myslí, že organické potraviny jsou nejspíš lepší než běžné. Většina lidí se také snaží kupovat potraviny z dané oblasti, raději než dovezené ze vzdálených zemí. Ne všichni to ale ve skutečnosti také dělají.
Pokud jde o vztah k supermarketům, ukázal průzkum také generační rozdíl. Mladá generace jimi není znepokojena, zatímco 80 procent penzistů ano.