Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Bond ovládl kina, více vynáší v Evropě

Redakce MAM22. 11. 2006

Producenti i zástupci distribuční divize koncernu Sony MGM si mohou oddechnout: diváci v kinech celého světa přijali nového Jamese Bonda s nadšením. Obří marketingová kampaň, jež v posledních týdnech ovládala celý svět, se vyplatila, alespoň podle prvních oficiálně potvrzených tržeb z kin. Casino Royale má za pouhé tři dny od světové premiéry na kontě přes 85 miliónů dolarů.
Líbí se i v Česku – Bonda v podání nováčka Daniela Craiga si záhy po jeho vstupu na plátna nenechalo ujít více než 55 tisíc Čechů, řada představení byla například v pražských multiplexech zcela vyprodána. Podle české Unie filmových distributorů vydělalo Casino Royale za uplynulý víkend téměř sedm miliónů korun a okamžitě ovládlo tuzemský žebříček návštěvnosti.

MEZITITULEK: Britský královský úspěch
Nejinak tomu bylo jinde v Evropě. Casino Royale vítězilo v kinech ve Francii, Belgii i ve Španělsku, obrovský úspěch si však nový Bond podle očekávání vychutnal zejména ve Velké Británii.
V Londýně se už minulé úterý konala i celosvětová slavnostní galapremiéra. Na červeném koberci se před několika tisíci fanoušky představili nejen všichni tvůrci a herečtí představitelé v čele s Craigem a Evou Greenovou, na bondovku přispěchala i britská královna Alžběta II. s manželem a vnoučaty a celá řada britských a amerických celebrit.
Anglická kina hlásila celý minulý týden vyprodáno, jen v předprodejích zmizely lístky za 1,5 miliónu liber. Podle zpravodajského serveru BBC News mělo Casino Royale na všech vstupenkách prodaných v Británii za posledních pět dní dokonce dvoutřetinový podíl. K dnešnímu dni vydělalo Casino Royale v Evropě v přepočtu přes 46 miliónů dolarů, celou polovinu z těchto tržeb zajistila právě britská kina.
Premiérový víkend nové bondovky ve světovém měřítku sice nebyl nijak rekordní (víc v minulosti v kinech vydělaly potterovské filmy i jednotlivé díly Pána prstenů, které za tři dny pravidelně zdolávaly hranici sto miliónů dolarů), ovšem i analytici považují první výnosy nového filmu režiséra Martina Campbella za úspěch.
Jednou z mála výjimek, kde nový Bond návštěvnost kin neovládl, jsou Spojené státy. Craigův agent 007 se tu musel sklonit před počítačem animovanými tančícími tučňáky z komedie Happy Feet. Jestliže Casino Royale tu vydělalo za víkend 40 miliónů dolarů, skupinka tučňáků vynesla ještě o dva milióny dolarů víc. Rodinný film společnosti Warner Bros. stojí na nápadité režii Australana George Millera a zejména na dabérských výkonech Elijaha Wooda, Nicol Kidmanové a Hugha Jackmana.

MEZITITULEK: Bondovi nahrávají Vánoce
Podle amerických analytiků zábavního trhu si však Bond v USA finančně ještě polepší. “První zisky v amerických kinech významně ovlivnil svátek Dne díkuvzdání. Prázdninový víkend si totiž v kinech užívaly zejména rodiny s malými dětmi, pro něž se nový Bond nehodí,” uvedl publicista Brandon Gray pro filmový portál boxofficemojo.com.
Jeho slova potvrzuje i zveřejněná analýza složení diváků podle věku a pohlaví, kterou si nechalo vypracovat Sony.
První víkend v americkém publiku při projekcích Casina Royale významně převažovali muži, a téměř 60 procent diváků bylo starších 25 let.
Podle Graye nové bondovce pomůže zejména období předvánočních nákupů. “Nárůst tržeb v amerických i kanadských kinech očekávám už během tohoto týdne,” uvedl Gray. Celosvětové tržby Casina Royale navíc jistě podpoří i vesměs příznivé kritiky filmových recenzentů. Výkon Daniela Craiga pochválili i obávaní kritici z magazínu Variety, uznáním se netajil ani Hollywood Reporter.
Daniel Craig už se Sony podepsal smlouvu na další dvě bondovská pokračování. V pořadí dvaadvacátá bondovka vstoupí do kin 7. listopadu 2008.

Hospodářské noviny, 22.11. 2006, autor: Irena Zemanová

×

Vydavatel Respektu hledá nového generálního ředitele

Starší článek

Průměrný Čech letos za dárky utratí téměř 8000 Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více