Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Bond, agent s licencí na vydělávání miliard

Redakce MAM16. 11. 2006

Filmový svět musel čekat přesně čtyři roky. Dnes i do českých kin vstoupí další, v pořadí už jednadvacátá bondovka, tolik očekávané Casino Royale. Uvedení nového akčního velkofilmu režiséra Martina Campbella je přirovnáváno k malé bondovské revoluci. Ovládla doslova celý svět.
Hlavní důvod olbřímí propagační kampaně je jediný – legendární agent James Bond má po letech, kdy jej ztělesňoval Pierce Brosnan, novou tvář. A nové je také pojetí dalšího dílu kultovní filmové série.
Nebývalý zájem o jednadvacátý příběh agenta 007 nahrává především bondovskému byznysu. Bond totiž už léta není jen strojem na zabíjení, ale především výkonnou mašinou na peníze: bondovky patří už čtyři dekády k tomu vůbec nejdražšímu, co v dané době v kinematografii vzniká, a patřičně vysoké jsou i tržby z kin.

Čeká se “magická” tržba
Už vůbec první bondovka, Conneryho Dr. No z roku 1962, vydělala v kinech šestnáct miliónů dolarů. V té době šlo o rekordní tržby, při započtení inflace a současných cen vstupenek by dnes Dr. No na tržbách možná překročil magickou hranici miliardy dolarů.
To se teď ale reálně může podařit bondovské novince. Rozpočet Casina Royale přesáhl 150 miliónů dolarů, obrovské sumy spolkla propagace. Studio Sony MGM Columbia nepochybuje, že se investice z kin vrátí takřka okamžitě a výnosy rozpočet překonají hned několikanásobně. Tolik diskutovaného Bonda s novou tváří si v kině zřejmě nechá ujít málokdo.
O nejprestižnější akční roli současnosti projevilo zájem na čtyři tisíce herců, nechyběla snad žádná hollywoodská celebrita. Užších konkursů se zúčastnili mimo jiné Clive Owen, Ewan McGregor či Dougray Scott, snílkové spekulovali dokonce o obsazení zpěváka Robbieho Williamse.
Britský divadelní herec Daniel Craig, kterého si nakonec producenti vybrali, neměl snadnou výchozí situaci. Fanoušci charizmatických tmavovlasých Bondů mu vyčítali především vizáž, a Casino Royale předem odsuzovali k neúspěchu. Už nyní je jasný opak – recenzenti jsou Craigovým ztvárněním agenta s povolením zabíjet nadšení, podle mnohých se navíc blíží k původní představě duchovního otce celé bondovské série, romanopisce Iana Fleminga.

Omega, Ford, BMW i Rolex
Casino Royale bylo úplně první Flemingovou bondovkou, někdejší válečný špión ji napsal v roce 1953. Martin Campbell se spolu se scenáristou Paulem Haggisem rozhodli ctít původní vyznění románu a dodat novému Bondovi i kulisám příběhu realističtější rozměr. Přesto agentu 007 znovu nechybí řada technických vymožeností, byť jich tentokrát tvůrci použili méně.
Právě značkové výrobky od multifunkčních hodinek až po silná auta jsou středem zájmu velkých firem. Už spisovatel Ian Fleming připsal Bondovi řadu konkrétních výrobků, které pak nemohly chybět ani ve filmových adaptacích.
Oboustranně výnosné propojení se povedlo výrobci luxusních vozů Aston Martin, který se spolu s aperitivem Martini stal nedílným Bondovým atributem. V nových filmech se však objevují také sportovní BMW, v Casino Royale jsou k vidění i auta Ford. Fleming také Bondovi v prvních románech navlékl hodinky Rolex. Tváří firmy se pak na mnoho let stal Sean Connery – “rolexky” byly k vidění ve filmech Goldfinger či Thunderball. V roce 1998 se v aukční síni Christie’s prodaly hodinky Rolex za téměř 22 tisíc liber. Byly to ty, které nosil Moorův Bond ve filmu Žít a nechat zemřít z roku 1973.
V devadesátých letech Rolex vystřídaly hodinky Omega. Kampaň, kde Craig značku propaguje, už zahltila svět. Moderní bondovky navíc nabízejí velkou marketingovou příležitost výrobcům mobilních telefonů. V Casino Royale se volá přístroji Sony Ericsson.


Tržby filmů o Jamesi Bondovi


Hospodářské noviny, 16.11. 2006, autor: Irena Zemanová

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 46. týden 2006

Starší článek

Evropské domácnosti utratí za vánoční dárky průměrně 456 eur

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více