Berlusconiho Mediaset má zájem o německou ProSiebenSat.1

3. 11. 2006 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Italská mediální skupina Mediaset zvažuje podání nabídky na koupi německé televizní společnosti ProSiebenSat.1. Společnost, kterou kontroluje bývalý italský premiér Silvio Berlusconi a která vedle státní RAI dominuje italskému televiznímu trhu, se tak začíná vrhat na dráhu zahraniční expanze.
Mluvčí Mediasetu dnes potvrdil zprávy italského tisku o zájmu firmy o ProSiebenSat.1. Dodal, že v úterý se sejde správní rada společnosti, aby rozhodla, zda podá nabídku na 50,5 procenta akcií německé firmy. Podle údajů agentury Reuters má německá firma tržní hodnotu asi pět miliard eur.
Mluvčí Mediasetu upřesnil, že ProSiebenSat.1 se sama nabídla k prodeji a vyzvala možné zájemce k podávání nabídek. Za konečný termín pro podání nabídek přitom určila příští týden. Mluvčí německé firmy to odmítl komentovat. Akcie ProSiebenSat.1 stouply dopoledne o 4,4 procenta a kurz akcií Mediaset získal 1,1 procenta.
List Il Messagero uvedl, že Mediaset si jako poradce pro nabídku na ProSiebenSat.1 najala americkou Citigroup. Dodal, že vítězný uchazeč bude muset nabídnout odkoupení akcií celé společnosti. Podle italských médií jsou dalšími možnými zájemci francouzská TF1, americká NBC Universal z konglomerátu General Electric, španělská Antena 3, ale také některé investiční společnosti.
ProSiebenSat.1 byla letos nucena regulačními úřady vzdát se plánu, podle něhož by ji koupil německý vydavatelský koncern Axel Springer. Záměr překazily obavy úřadu a veřejnosti z koncentrace vlastnictví v německých médiích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.