Aktuálně.cz slaví 1. narozeniny

1. 11. 2006 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Internetový deník Aktuálně.cz, provozovaný společností NetCentrum, ohlásil za prvních dvanáct měsíců fungování zvýšení návštěvnosti i počtu zaměstnanců deníku. Aktuálně.cz se dařilo i ekonomicky. Průběžná bilance za prvních dvanáct měsíců skončila kladně. „Čisté výnosy deníku byly vyšší než celkové náklady na spuštění a roční provoz redakce,“ říká ředitel Aktuálně.cz Jakub Unger.
„Spuštění Aktuálně.cz nám přineslo mnoho nových uživatelů a úspěšně doplnilo naše portfolio služeb. Kromě toho jsme také ukázali, že kvalitní online deník může být ziskový. Příjmy Aktuálně.cz pravidelně rostou. Tvoří významnou část z celkových tržeb společnosti, které v pololetí dosáhly výše 224 milióny korun, což představuje meziroční růst o 58 procent,“ říká Renata Biliková, výkonná ředitelka Centrum.cz, pod které Aktuálně.cz patří.
Aktuálně.cz čte v průměru 130 tisíc lidí denně. Největší nárůst byl v počtu týdenních čtenářů. Ten se v průběhu roku 2006 zvýšil z 315 tisíc na současných zhruba půl miliónu uživatelů týdně. V posledních měsících navštívilo stránky Aktuálně.cz v průměru téměř 900 tisíc reálných uživatelů měsíčně. Samotná redakce deníku se od jeho založení rozrostla z původních 30 na 70 zaměstnanců. Z toho je zhruba 50 redaktorů a 20 jiných profesionálů.
Aktuálně si upevnilo pozici i u odborné veřejnosti. Počet citací v ostatních médiích se v současnosti pohybuje v řádu stovek týdně. Deník je přitom citovaný i v zahraničí, například agenturami Reuters, AFP nebo Bloomberg.
Aktuálně.cz odstartoval 1. listopadu pod portálem Centrum.cz jako první čistě internetový zpravodajský deník v ČR. Redakci Aktuálně tvoří renomovaní novináři jako Sabina Slonková, Zdeněk John, Simona Holecová, Tomáš Rákos, Josef Tuček, Tomáš Netočný či Jakub Unger. Mezi zajímavé „úlovky“ patří např. odstoupení ministra zemědělství kvůli skandálu s pozemkovými spekulanty nebo informace o tzv. Kubiceho zprávě v předvolební kampani v květnu 2006.

-red-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.