Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ahold se zaměří na Česko

Redakce MAM6. 11. 2006

Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold se zbaví svých prodejen na Slovensku a v Polsku a své snahy ve střední Evropě zaměří na Českou republiku. Podnik to oznámil v revizi svých strategických záměrů. Ahold v České republice kontroluje řetězce Albert a Hypernova a na českém trhu loni s obratem 36 miliard korun zaujímal třetí místo.
Restrukturalizace by měla Aholdu umožnit lépe se zaměřit zvlášť na evropský a zvlášť na americký trh. Až změny dokončí, zváží nové akvizice, které by mu pomohly urychlit růst a zvýšit zisky.
Nová strategie ale předpokládá hlavně prodej americké součásti U.S. Foodservice a prodejen Tops. U.S. Foodservice kvůli rozsáhlému účetnímu skandálu před čtyřmi lety Aholdu zkomplikoval život, takže řetězec se ocitl na pokraji bankrotu. Ahold si teď stanovil cíl do konce roku 2009 snížit provozní náklady za celou skupinu o půl miliardy eur.
Akciový trh na oznámení Aholdu okamžitě reagoval. Akcie, které se obchodují na panevropské burze Euronext i na burze v New Yorku, zpevnily o více než tři procenta. Zhruba o 20 procent se propadla cena finančního zajištění proti úpadku Aholdu, takže pětileté úvěrové swapy zlevnily asi na 78 bazických bodů. Zajištění každých deseti milionů eur dluhů Aholdu proti bankrotu tedy nyní stojí asi 78 000 eur ročně.
“Od krize v roce 2003 už jsme dokončili komplexní revitalizační program. Výrazně jsme snížili dluh, prodali majetek, který nesouvisel s naší hlavní činností, transformovali byznys a finanční toky a vyřešili otázky spojené s vyšetřováním a mnoha soudními spory,” uvedl v tiskové zprávě prezident a výkonný ředitel Aholdu Anders Moberg.
Čtvrtý největší maloobchodní řetězec na světě prodá i podíl v portugalské společnosti Jerónimo Martins, takže celkem bude schopen snížit dluh o další dvě miliardy eur. “Nadešel čas, abychom své snahy zaměřili na posílení konkurenčních pozic, především ve Spojených státech,” řekl Moberg.
Na Ahold v poslední době začaly vyvíjet značný tlak velké investiční fondy, které chtějí, aby se Ahold přestal zaměřovat na americký trh a místo toho se věnoval Evropě, kde má mnohem větší šance uspět. Asi 6,4 procenta akcií Aholdu vlastní fondy Paulson & Co a Centaurus Capital. Právě ty Aholdu doporučily, aby prodala U.S. Foodservice a své aktivity v Evropě a USA rozdělila.
V posledních týdnech se také v nizozemských médiích spekuluje, že Ahold jedná s belgickým konkurentem Delhaize o sloučení. Analytici se shodují, že když Ahold zeštíhlí, fúze s Delhaize bude snazší. Vzhledem k tomu, že Delhaize v České republice vlastní řetězec prodejen Delvita, znamenalo by to, že Ahold by své pozice na českém trhu výrazně upevnil. Je však otázkou, zda by mu plány nezkřížil český antimonopolní úřad.
List Financial Times minulý týden napsal, že zájem o U.S. Foodservice bude zřejmě značný. Na převzetí firmy už se dotazoval velký investiční fond Clayton, Dubilier & Rice, podle zdrojů agentury Reuters ale mají zájem také fondy Kohlberg, Kravis, Roberts & Co a Cerberus Capital Management.
Ahold měl v loňském roce v USA tržby 18,15 miliardy dolarů, což bylo asi 41 procent tržeb celé skupiny. Na americkém trhu však čelí stále výraznější konkurenci, kterou pro něj představují hlavně řetězce Safeway nebo Kroger. Prodej části aktiv Aholdu umožní vrátit akcionářům asi dvě miliardy eur. Ke zlepšení celkové výkonnosti mají firmě pomoci noví provozní ředitelé, jeden za Evropu, druhý za Spojené státy.

×

Start digitálního vysílání v Rakousku údajně trpí slabou osvětou

Starší článek

Ahold se zaměří na Česko

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více