Zakladatelé Skype chtějí mít na webu i televizní vysílání

27. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zakladatelé internetových služeb KaZaA a Skype hodlají na internetu brzy spustit televizní vysílání podporované příjmy z reklamy. Projekt má krycí jméno Venice, tedy Benátky, řekl dánskému listu Boersen spoluzakladatel Skype Janus Friis. Bezplatné telefonování přes Skype ode dneška nabízí v Česku portál Centrum.cz.
Venice má uživatelům širokopásmového internetu nabídnout zadarmo kvalitní televizní program. „Je to otázka měsíce či dvou,“ řekl Friis listu. Dodal, že má hodně lidí, kteří nyní jednají s televizními produkcemi po celém světě o obsahu chystaného vysílání.
„Již nechceme žádné další soudní spory,“ řekl k minulosti, kdy provozoval službu KaZaA. Tu lidé využívali k výměně hudebních nahrávek, ale porušovali tím autorské zákony.
Internetové volání a zasílání vzkazů Skype založil Friis s kolegou Niklasem Zennstromem. Loni jejich podnik ale koupila internetová aukční síň eBay za více než čtyři miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.
Skype nabízí hlasové a video hovory svým 130 milionům uživatelů zdarma. Firma vytváří zisk pomocí prémiových služeb, jako jsou volání a přijímání hovorů do pevných a mobilních linek a z nich, hlasová schránka, přesměrování hovorů nebo personalizace pomocí vyzváněcích tónů.
Centrum jde podobnou cestou jako konkurenční Atlas.cz, který nedávno uživatelům na svých stránkách nabídl program pro internetovou komunikaci ICQ v češtině.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.