Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vzniku Fox News vévodila nevraživost Murdocha a Turnera

Redakce MAM5. 10. 2006

Když mediální magnát Rupert Murdoch před deseti lety, 7. října 1996, spustil nový kabelový zpravodajský kanál Fox News Channel, jeho největším přáním bylo, aby co nejrychleji začal šlapat na paty televizi CNN, která patřila jeho rivalovi a osobnímu nepříteli Tedu Turnerovi. A přání se mu splnilo nad očekávání. Televizní kanál, který je kritiky označován za konzervativně pravicový a značně nakloněný vládě prezidenta George Bushe, se během let stal dokonce sledovanější než CNN.
Cesta na vrchol ale nebyla snadná. Tvrdý obchodní i osobní souboj Murdocha s Turnerem byl jedním z hlavních námětů amerického tisku již od léta roku 1996. Turner v mediální přestřelce Murdocha nařkl, že se chová jako Hitler, Murdoch kontroval veřejnými pochybami o Turnerově duševním zdraví. Oba se snažili získat přízeň majitelů kabelových sítí, aby se jejich program dostal k co největšímu počtu diváků.
Murdoch měl na dosah dohodu s velkou kabelovou společností Time Warner. Tato firma, která v té době završovala fúzi s Turnerovou společností Turner Broadcasting System, však nakonec dala přednost konkurenčnímu kanálu MSNBC. Na pomoc Murdochovi přispěchal republikánský starosta New Yorku Rudolph Giuliani s městem vlastněnou sítí. Následovala řada obvinění, ale spor nakonec skončil smírem. Přesto ale byla premiéra Fox News Channel v této souvislosti pro Murdocha trpká: v New Yorku, kde jeho společnost spolu s většinou mediálních firem sídlí, signál Fox News tehdy k dispozici nebyl.
Inspirací pro vznik Fox News Channel byl další Murdochův zpravodajský kanál Sky News. Fox News vsadila od počátku existence na větší akčnost a křiklavost zpráv. Důraz klade někdy i na více či méně ověřené “drby” a soukromý život celebrit, vývoj na burze je představen jako automobilové závody. Fox News, jejíž hlavním heslem je “čestnost a vyváženost”, podle mediálních analytiků občas v touze být první vypustí i nepravdivou zprávu. Přesto ale podle letošního průzkumu společností BBC a Reuters této stanici důvěřuje nejvíce Američanů.
Diskutovanou záležitostí je i pravicová zaměřenost a náklonnost televize k vládě prezidenta George Bushe. Šéf stanice Roger Ailes dříve působil jako poradce ve volebních kampaních amerických prezidentů Richarda Nixona, Ronalda Reagana i George Bushe staršího. Novým mluvčím Bílého domu se letos stal známý komentátor Fox News Tony Snow. Další populární osobnost stanice Bill O’Reilly zase z obrazovky vášnivě podporoval tažení USA v Iráku. A dalo by se pokračovat.
Fox News se stala třetím čtyřiadvacetihodinovým kabelovým televizním kanálem zaměřeným na zpravodajství po CNN a MSNBC, společném projektu společnosti Microsoft a zpravodajské firmy NBC, který začal vysílat jen o několik měsíců dříve než Murdochův kanál. Fox News začínala se 17 miliony předplatiteli a za deset let se jejich počet vyšvihl na více než 85 milionů.
Kanál je jednou z mnoha aktivit Murdochova mediálního konglomerátu News Corporation, do kterého patří rozsáhlá síť satelitních a kabelových televizních stanic, filmové producentské firmy, vlivná nakladatelství, internetové projekty a další aktivity. Tomuto Australanovi s americkým pasem například patří filmové studio 20th Century Fox či britský list The Times.
Kabelová divize, kam patří Fox News Channel, se v letos skončeném fiskálním roce podílela na obratu skupiny 13 procenty. Loni se v hlavním sledovacím čase dívalo na Fox News podle průzkumů Nielsen Ratings v průměru 1,6 milionu Američanů, kdežto CNN sledovala jen polovina z tohoto počtu. Letos však zápasí s úbytkem diváků. Fox News Channel je sice stále před CNN, ale rozdíl již není tak markantní, jako byl loni.

×

V Británii prý bude televizní show, jejíž vítězové poletí do kosmu

Starší článek

Novou mluvčí Unipetrolu Lagronová

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více