Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Varování před klamavou reklamou

Redakce MAM4. 10. 2006

Americký Úřad pro kontrolu potravin a léků (FDA) zaslal výrobci ovocných džusů XanGo varování kvůli způsobu prezentace výrobků. Úřad je přesvědčen, že podnik používá klamavou reklamu a uvádí tak spotřebitele v omyl. XanGo v propagačních materiálech tvrdí, že pití nápoje pomáhá předcházet rakovině, nebo ji dokonce vyléčí. Diskutabilní nápoj je vyroben z mangostany lahodné.
XanGo ve svých brožurách uvádí, že jeho nápoj vyrobený z tropického ovoce pomáhá při depresích, infekcích, Alzheimerově chorobě a dalších neduzích. V brožurách se rovněž tvrdí, že nápoj XanGo je osvědčeným COX-2 inhibitorem na přírodní bázi. To by znamenalo, že nápoj tlumí bolest třeba jako tablety Celebrex od společnosti Pfizer nebo Vioxx od Mercku.
Úřad FDA v dopise zaslaném firmě uvedl, že podobná tvrzení jsou vyhrazena pro účinky léků a jejich užití v reklamě je bez svolení úřadu nepřípustné. XanGo má 15 dnů na to, aby na výtku zareagovalo a kromě toho musí zajistit, aby se v souvislosti s prodejem nápoje tato reklama neobjevovala.
Právní zástupce firmy Craig Hale ale odmítá, že materiály pocházejí přímo z firmy. “I když to z dopisu není zřejmé, úřad se zřejmě domnívá, že si ty materiály objednal přímo od XanGa, a že jde o literaturu, která vznikla v naší firmě. To ale není pravda a my předpokládáme, že to bude pro vyřešení sporu důležitým argumentem,” řekl Hale. XanGo sídlí v americkém Utahu.
FDA nicméně v dopise uvádí, že jeho zaměstnanci se zúčastnili semináře, v jehož rámci podnik nabíral nové spolupracovníky na distribuci materiálů. Zaměstnanci úřadu si později objednali balík brožur, a to na základě čísel, která jim dodali dva zástupci firmy.
Podle dřívějších informací časopisu Nutrition Business Journal má společnost XanGo tržní hodnotu v řádu milionů dolarů. Do roku 2009 by měl mít podnik roční tržby až jednu miliardu dolarů. XanGo své výrobky prodává prostřednictvím sítě distributorů na 13 trzích v celém světě.

×

Derby Slavie se Spartou vidělo v televizi 594 000 diváků

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 21. září 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Ogilvy

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více