Americký Úřad pro kontrolu potravin a léků FDA zaslal výrobci ovocných džusů XanGo varování kvůli způsobu prezentace výrobků. Úřad je přesvědčen, že podnik používá klamavou reklamu a uvádí tak spotřebitele v omyl. XanGo v propagačních materiálech tvrdí, že pití nápoje pomáhá předcházet rakovině, nebo ji dokonce vyléčí. Diskutabilní nápoj je vyroben z mangostany lahodné. XanGo ve svých brožurách uvádí, že jeho nápoj vyrobený z tropického ovoce pomáhá při depresích, infekcích, Alzheimerově chorobě a dalších neduzích. V brožurách se rovněž tvrdí, že nápoj XanGo je osvědčeným COX-2 inhibitorem na přírodní bázi. To by znamenalo, že nápoj tlumí bolest třeba jako tablety Celebrex od společnosti Pfizer nebo Vioxx od Mercku. Úřad FDA v dopise zaslaném firmě uvedl, že podobná tvrzení jsou vyhrazena pro účinky léků a jejich užití v reklamě je bez svolení úřadu nepřípustné. XanGo má 15 dnů na to, aby na výtku zareagovalo a kromě toho musí zajistit, aby se v souvislosti s prodejem nápoje tato reklama neobjevovala. Právní zástupce firmy Craig Hale ale odmítá, že materiály pocházejí přímo z firmy. XanGo sídlí v americkém Utahu.*
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?