Společnost iStyle chce v 11 největších městech Česka otevřít značkové obchody firmy Apple. Kromě prodeje kompletního portfolia této značky na českém trhu nabídnou také školící programy pro veřejnost, odborníky i vysoké školy. Při otevření první prodejny iStyle v Brně to řekl ředitel obchodu Petr Hanousek. Ještě letos vznikne podobný obchod v Praze, zbývajících devět v dalších českých městech pak v příštích letech.
Společnost Apple má po celém světě dva druhy kamenných obchodů. Jedním z nich jsou její vlastní značkové prodejny označené názvem Apple Store. Jde o velké obchodní zóny s netradičním designem a firma s nakousnutým jablkem ve znaku je začala otevírat v roce 2001. Většina z nich se nachází ve Spojených státech, další jsou v Japonsku a Kanadě a Anglii. Na evropský kontinent se Apple se svým vlastním obchodem teprve chystá, otevře jej v Římě.
Druhým typem obchodů Apple jsou takzvané autorizované obchody, které provozuje třetí strana, nejčastěji některý z dealerů na daném území. V Praze se první takový obchod otevřel vloni, v současné době jsou v hlavním městě tři. Produkty společnosti Apple se ale v Česku prodávají také v dalších obchodech s elektronikou, celkem je jich 32 a dva z nich jsou v Brně. Podle Hanouska pro ně nový obchod na Husově třídě nebude konkurencí. „Zaměřují se především na profesionální uživatele z oblasti DTP, střihu videa a zpracování fotografií. Naše prodejna je určena spíše fanouškům hudby a domácí uživatele počítačů,“ řekl.
Pro veřejnost budou také určeny pravidelné školení, na kterých si lidé zájemci o počítače Apple vyzkouší střih videa nebo úpravu fotografií na speciálním softwaru. Další kurzy akreditované ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy bude obchod nabízet také profesionálním firmám a vysokým školám.
iStyle je nezávislá obchodní skupina, která otevírá obchody Apple iStyle na území střední a východní Evropy. Podobné obchody otevřela již na Slovensku nebo v Maďarsku.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).