V USA stále klesá počet prodaných výtisků novin

31. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podobně jako jinde ve světě klesá i ve Spojených státech trvale počet prodaných výtisků novin. Podle nejnovějších údajů se za posledních šest měsíců snížil o dalších 2,8 procenta, u nedělníků pak dokonce o 3,5 procenta. Tento dlouhodobý trend je především důsledkem nástupu internetu a dalších elektronických médií, která v posledních letech odebírají čtenáře novinám.
Nejčtenějším deníkem ve Spojených státech zůstává list USA Today, kterého se od dubna do září v průměru denně prodalo 2,26 milionu výtisků. I to je však pokles o 1,3 procenta proti předchozímu období.
Na druhém místě je deník The Wall Street Journal s 2,04 milionu (pokles o 1,9 procenta) a na třetím The New York Times, kterého se prodalo 1,08 milionu výtisků při poklesu o 3,5 procenta. Čtvrtý nejvyšší náklad má list The Los Angeles Times s prodejem přes 775 000 kusů denně, ten však zaznamenal za posledního půl roku pokles prodeje o plných osm procent.
Mezi dvaceti nejprodávanějšími listy v USA se podařilo zvýšit prodej jen dvěma bulvárním deníkům v New Yorku. The New York Post zvýšil prodej o 5,1 procenta a dostal se na 704.000 výtisků, New York Daily News přidal jedno procento a dosáhl 693 000 prodaných výtisků denně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.