V Poděbradech se tento týden utká 94 rozhlasových pořadů o ceny mezinárodní soutěžní přehlídky rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio. Zájem rozhlasových stanic je letos vyšší než loni, kdy přijelo soutěžit 77 pořadů. Informoval o tom
mluvčí Českého rozhlasu Ladislav Pavlík.
„Vůbec nejrozsáhlejší přehlídka rozhlasové tvorby v České republice nabídne řadu zajímavostí,“ řekl výkonný ředitel Českého rozhlasu a ředitel festivalu Josef Havel.
V první kategorii, Rozhlasová inscenace pro dospělé posluchače, bude soutěžit 37 nahrávek. Další soutěžní den bude patřit klání Autoanonce – promo. Je zaměřena na upoutávky na pořad, proud nebo Off air akci rozhlasové stanice ve stopáži do jedné minuty.
„Podařilo se nám tématem oslovit i řadu zahraničních stanic, mimo jiné z Francie, Polska, Slovenska, Holandska či Maďarska,“ uvedl Havel. Prostor dostanou i rozhlasové publicistické pořady. Tématem soutěžních snímků je atraktivně zpracovaný lidský příběh přesahující svým významem regionální dění.
Součástí rozhlasového festivalu bude i doprovodný program. Jeho součástí budou například odpolední veřejné diskuse s porotci a autory programů a koncerty na poděbradské Kolonádě. V lázeňském městě se budou prezentovat i tvůrci pořadů pro děti, dopravního vysílání Zelené vlny, připravena je i výtvarná a literární soutěž Dítě a jeho životní vzor aneb Můj oblíbený hrdina.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).