V českých obchodech se krade

9. 10. 2006 11:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Krádeže zboží v českých obchodech jsou v poměru k jejich obratu nejvyšší z 24 evropských zemí, které srovnávala britská společnost Center for Retail Research. Hned za Českem, kde se situace proti minulému hodnocení ještě zhoršila, je v této nelichotivé tabulce Slovensko. Průzkum je založen na údajích firem, které obstarávají 18 procent evropského maloobchodu.
V českých obchodech bylo v hodnoceném období ukradeno zboží odpovídající 1,42 procenta jejich obratu, na Slovensku to bylo 1,4 procenta. Následují Maďarsko s 1,38 a Finsko a Portugalsko shodně s 1,34 procenta. Průměr všech 25 hodnocených zemí byl 1,24 procenta. V předchozím průzkumu činil tento údaj u České republiky i u Slovenska shodně 1,4 procenta. Relativně nejméně se v Evropě v obchodem krade ve Švýcarsku – 0,92 procenta obratu, Rakousku – 0,96 a v Německu – 1,07. Proti předchozímu období však právě Švýcarsko zaznamenalo největší vzrůst krádeží po kolektivně hodnocených pobaltských státech. Největší pokles byl naopak zaznamenán v Británii, kde ale i tak zmizelo zboží v hodnotě 1,33 procenta obratu obchodů. Na zákazníky připadá asi 57 procent krádeží, dalších skoro 36 procent na personál obchodů, zbytek jde na vrub dodavatelů. Proti minulému období podíl zákazníků velmi slabě poklesl, u personálu tomu bylo naopak.
Studie vyčísluje ukradeného zboží ve všech 24 hodnocených zemích dohromady na skoro 24,9 miliardy eur, tedy asi 710 miliard korun. K tomu se připočítávají náklady obchodníků na zabezpečení zboží, které dosáhly bezmála osmi miliard eur. Celkové ztráty tak dělají 71 eur na každého obyvatele hodnocených zemí. Průzkum se týká 12 měsíců končících letošním červnem.*

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.