Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V českých obchodech se krade

Redakce MAM9. 10. 2006

Krádeže zboží v českých obchodech jsou v poměru k jejich obratu nejvyšší z 24 evropských zemí, které srovnávala britská společnost Center for Retail Research. Hned za Českem, kde se situace proti minulému hodnocení ještě zhoršila, je v této nelichotivé tabulce Slovensko. Průzkum je založen na údajích firem, které obstarávají 18 procent evropského maloobchodu.
V českých obchodech bylo v hodnoceném období ukradeno zboží odpovídající 1,42 procenta jejich obratu, na Slovensku to bylo 1,4 procenta. Následují Maďarsko s 1,38 a Finsko a Portugalsko shodně s 1,34 procenta. Průměr všech 25 hodnocených zemí byl 1,24 procenta. V předchozím průzkumu činil tento údaj u České republiky i u Slovenska shodně 1,4 procenta. Relativně nejméně se v Evropě v obchodem krade ve Švýcarsku – 0,92 procenta obratu, Rakousku – 0,96 a v Německu – 1,07. Proti předchozímu období však právě Švýcarsko zaznamenalo největší vzrůst krádeží po kolektivně hodnocených pobaltských státech. Největší pokles byl naopak zaznamenán v Británii, kde ale i tak zmizelo zboží v hodnotě 1,33 procenta obratu obchodů. Na zákazníky připadá asi 57 procent krádeží, dalších skoro 36 procent na personál obchodů, zbytek jde na vrub dodavatelů. Proti minulému období podíl zákazníků velmi slabě poklesl, u personálu tomu bylo naopak.
Studie vyčísluje ukradeného zboží ve všech 24 hodnocených zemích dohromady na skoro 24,9 miliardy eur, tedy asi 710 miliard korun. K tomu se připočítávají náklady obchodníků na zabezpečení zboží, které dosáhly bezmála osmi miliard eur. Celkové ztráty tak dělají 71 eur na každého obyvatele hodnocených zemí. Průzkum se týká 12 měsíců končících letošním červnem.*

×

Barbora Hokrová v Pleon Impact

Starší článek

Lesy ČR pozastavily mediální tendr

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více