Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V britském deníku vyvolaly reformy propuštění a nevraživost

Redakce MAM2. 10. 2006

Vedení britského konzervativního listu The Daily Telegraph doprovodilo rozhodnutí o přechodu na multimediální vydání propouštěním, které postihlo i čtyři zahraniční zpravodaje, včetně dvou ve Washingtonu. Propouštění se týká letos více než sta lidí, loni to bylo asi 90 zaměstnanců. Doprovázejí ho nejen spory s odbory, které uvažují o stávce, ale také konflikty uvnitř nejvyššího vedení. Dnešní konkurenční The Independent list jízlivě překřtil na The Daily Terror-graph.
The Daily Telegraph má podle rozhodnutí majitelů urychleně dohnat jisté zpoždění v oboru digitálních technologií. Buduje se nový zpravodajský sál, kde budou všichni redaktoři společně a budou tvořit tištěné vydání společně s televizním zpravodajstvím, zvukem a fotografiemi. Cílem je co nejvyšší míra koordinace.
Podle zatím neoficiálních informací vedení chce spojit zpravodajské kapacity dvou titulů – deníku The Daily Telegraph, který vychází v pondělí až v sobotu, a nedělníku The Sunday Telegraph. Britské listy mají tradičně nedělní vydání, které připravuje zcela oddělený redakční tým.
Multimediálnímu trendu mají podle vedení ustoupit novináři, kteří ho nezvládají. Potíž je v tom, že mezi propuštěnými jsou redaktoři, které vedení ještě nedávno – například při tiskové konferenci o multimediální, digitální budoucnosti listu – veřejně chválilo právě za to, jak zvládají internet a nová média. Je to i pařížský zpravodaj listu, který vytvořil a vedl oblíbený blog z Paříže.
Za bezprecedentní se považuje propuštění obou zpravodajů v americkém hlavním městě a vedoucího kanceláře v New Yorku. Právě to posílilo spekulace, že se bude spojovat zpravodajství deníku a nedělníku, protože deník nyní zřejmě bude muset využívat tamních zpravodajů nedělníku.
Z vedení odešla mimo jiné po 12 letech zástupkyně šéfredaktora Corinna Honanová a prudký konflikt s nadřízenými podstoupila podle dnešního The Guardianu Patience Wheatcroftová, šéfredaktorka The Sunday Telegraphu. Spor byl prý o kompetence, ale vedení listu tvrdí, že žádný konflikt nebyl. Mezi propouštěnými je pět ze sedmi nejzkušenějších editorů fotografií. Deník ani nedělník už nemají žádné fotoreportéry v zaměstnaneckém poměru.
Zahraniční rubrika dostala nového vedoucího, který začal propouštět minulý týden. Oficiálně jde o schopnosti, podle názoru některých redaktorů jsou ale propouštěni hlavně lidé, kteří byli dobře zapsáni u předchozího vedoucího rubriky.
Odbory se rozhodly nechat hlasovat o tom, zda se v listu bude stávkovat. “Trhají na kusy srdce listu a s každým dnem to jen a jen zhoršují,” řekl k tomu John Carey z organizace Národního svazu novinářů (NUJ) v The Daily Telegraphu. Podle generálního tajemníka NUJ Jeremyho Deara jde nejen o práva zaměstnanců, ale o budoucnost listu. Záměry vedení podle něj nebudou fungovat.
I kdyby odboráři sáhli ke stávce, může se konat nejdříve v listopadu a podle britských novinářů z jiných deníků nemůže zabránit realizaci plánů vedení. Carey navíc v rozhovoru v dnešním Independentu připustil, že firma poskytuje slušné odstupné. Podle jeho slov to ovšem nemá vliv na rozhodování o stávce.

×

EURO RSCG na  Designbloku

Starší článek

Tesco začne prodávat vlastní, levné počítačové programy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více