Spor o reklamu na rodeo
Reklama na akci Americké rodeo, která se má uskutečnit v sobotu 14. října v Sazka Aréně v Praze, podle Ústřední komise pro ochranu zvířat ministerstva zemědělství propaguje týrání zvířat. Zobrazenou jízdu na divokém býku právní předpisy zakazují, uvedlo MZe s tím, že reklama na Americké rodeo je například na billboardech, v metru nebo na internetových stránkách. Pořadatelé s tvrzením úřadu nesouhlasí. Podle nich není pravdou, že by jízda na divokém býku porušovala zákon na ochranu zvířat proti týrání.
“Zveřejněno je vyobrazení, které navádí k postupům a zásahům do zdravotního stavu zvířete, spojených s týráním zvířete,” tvrdí MZe. Státní veterinární správa podle mluvčího Josefa Dubna se stanoviskem úřadu souhlasí. “Věc řeší Městská veterinární správa v Praze,” uvedl Duben.
Podle spolupořadatele Amerického rodea Jiřího Lamplota se od roku 2002 na výstavištích a v hokejových halách ve velkých městech pořádala řada rodeových akcí včetně disciplín jízda na divokém koni a jízda na divokém býku. “Na každé akci byli přítomni inspektoři Státní veterinární správy. Na žádné akci nebylo prokázáno, že by docházelo k týrání zvířat,” řekl Lamplot.
V roce 2002 se podle něj uskutečnilo dokonce rozsáhlé správní řízení, které mělo prošetřit, zda při jízdě na býku není porušován zákon na ochranu zvířat a dobytčata nejsou týrána. Součástí byly i znalecké posudky. “V řízení bylo rozhodnuto, že k porušení zákona nedochází,” uzavřel Lamplot.