Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Síť Starbucks chce otevřít po světě dalších 40 000 kaváren

Redakce MAM6. 10. 2006

Americká síť kaváren Starbucks zvýšila svůj plán expanze o třetinu a nyní je jejím strategickým cílem zvýšit po celém světě počet svých provozoven o 40 000. Největší světový řetězec kaváren by tak měl již více zařízení, než má celosvětová síť restaurací rychlého občerstvení McDonald´s. Starbucks uvedl, že se chce mimo USA zaměřit na Čínu, Indii, Egypt Brazílii a Rusko.
Firma se sídlem v Seattlu však nepovažuje své příležitosti za vyčerpané ani na domácím trhu. Tam plánuje zahájit nabídku teplých snídaní a zaměřit se více na hispánské obyvatelstvo, ženy a skupiny s nižšími příjmy.
Plánovaných 40 000 nových kaváren by mělo být rovnoměrně rozděleno mezi USA a zbytek světa, sdělil na schůzce s investory generální ředitel společnosti Jim Donald. Konkrétní časový rámec pro tuto strategii však nesdělil. Firma dosud počítala s tím, že počet provozoven zvýší z nynějších více než 12 000 o 30 000.
V USA má Starbucks 8800 kaváren a hodlá zde dále růst. “Jsme přesvědčeni, že jsme ještě ani z 50 procent nevyčerpali jedinečné příležitosti, které v Severní Americe máme,” řekl předseda správní rady firmy Howard Schultz.
Zvýšení cíle dlouhodobého růstu se u Starbucks mezi investory všeobecně očekávalo. Podle některých má firma skutečně v USA stále velké možnosti k expanzi, jiní se však obávají brzkého nasycení trhu. Za poslední finanční rok do konce září se firemní tržby v přepočtu na srovnatelný počet zařízení zvýšily o sedm procent proti tempům osm a 11 procent v minulých dvou letech.
V minulých letech se Starbucks v USA snažila přitahovat nové zákazníky rozšířením své nabídky o saláty a sendviče a nyní zde začne nabízet ke snídani teplé sendviče. Firma také nabízí prodej a stahování hudby a nyní oznámila partnerskou smlouvu s populárním internetovým hudebním servisem iTunes firmy Apple Computer.
Starbucks předpokládá, že jednou se jejím největším trhem stane Čína, kde má firma nyní 400 kaváren. Ještě letos chce otevřít první provozovny v Egyptě a Brazílii a do konce roku 2007 by ráda vstoupila na trh Ruska a Indie.

×

Festival Prix Bohemia Radio vyvrcholil udělením cen

Starší článek

Invex bude více odborný, zábava se přesune na Digitex

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více