Síť Starbucks chce otevřít po světě dalších 40 000 kaváren
Americká síť kaváren Starbucks zvýšila svůj plán expanze o třetinu a nyní je jejím strategickým cílem zvýšit po celém světě počet svých provozoven o 40 000. Největší světový řetězec kaváren by tak měl již více zařízení, než má celosvětová síť restaurací rychlého občerstvení McDonald´s. Starbucks uvedl, že se chce mimo USA zaměřit na Čínu, Indii, Egypt Brazílii a Rusko.
Firma se sídlem v Seattlu však nepovažuje své příležitosti za vyčerpané ani na domácím trhu. Tam plánuje zahájit nabídku teplých snídaní a zaměřit se více na hispánské obyvatelstvo, ženy a skupiny s nižšími příjmy.
Plánovaných 40 000 nových kaváren by mělo být rovnoměrně rozděleno mezi USA a zbytek světa, sdělil na schůzce s investory generální ředitel společnosti Jim Donald. Konkrétní časový rámec pro tuto strategii však nesdělil. Firma dosud počítala s tím, že počet provozoven zvýší z nynějších více než 12 000 o 30 000.
V USA má Starbucks 8800 kaváren a hodlá zde dále růst. “Jsme přesvědčeni, že jsme ještě ani z 50 procent nevyčerpali jedinečné příležitosti, které v Severní Americe máme,” řekl předseda správní rady firmy Howard Schultz.
Zvýšení cíle dlouhodobého růstu se u Starbucks mezi investory všeobecně očekávalo. Podle některých má firma skutečně v USA stále velké možnosti k expanzi, jiní se však obávají brzkého nasycení trhu. Za poslední finanční rok do konce září se firemní tržby v přepočtu na srovnatelný počet zařízení zvýšily o sedm procent proti tempům osm a 11 procent v minulých dvou letech.
V minulých letech se Starbucks v USA snažila přitahovat nové zákazníky rozšířením své nabídky o saláty a sendviče a nyní zde začne nabízet ke snídani teplé sendviče. Firma také nabízí prodej a stahování hudby a nyní oznámila partnerskou smlouvu s populárním internetovým hudebním servisem iTunes firmy Apple Computer.
Starbucks předpokládá, že jednou se jejím největším trhem stane Čína, kde má firma nyní 400 kaváren. Ještě letos chce otevřít první provozovny v Egyptě a Brazílii a do konce roku 2007 by ráda vstoupila na trh Ruska a Indie.