Rusko chce propagovat své postoje ve světových denících

19. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V některých zahraničních denících se v nejbližších dnech objeví několikastránková příloha věnovaná Rusku. Stejně jako ruský zpravodajský kanál Russia Today by měly tištěné reklamní stránky s hlavičkou Trendline´s Russia (Ruské trendy) pomoci měnit názory na Rusko v zahraničí. Příloha vyjde nejprve v americkém deníku Washington Post, v britském Daily Telegraph a čínském Žen-min ž‘-pao. Později by se měla rozšířit do dalších devíti zemí.
Projekt zastřešuje ruský státní deník Rossijskaja gazeta ve spolupráci se státní tiskovou agenturou RIA Novosti. Program, který se inspiruje modelem televize Russia Today, bude financován z ruského státního rozpočtu, napsal dnes deník Kommersant. Pracovat na něm bude 15 lidí v čele s šéfredaktorem Vladimirem Bogdanoeým. Za projektem stojí podle ruského tisku poradce prezidenta Vladimira Putina Michail Lesin, který inicioval také vznik anglojazyčné televize Russia Today.
Několikastránková anglicky psaná příloha se bude celá připravovat v Rusku. Ve Spojených státech bude součástí nejrozšířenějšího místního deníku šest stran o Rusku a vyjít by mělo už na začátku příštího měsíce. V Anglii bude mít čtyři stránky a poprvé vyjde konce listopadu.
Podle ředitele listu Rossijskaja gazeta Alexandra Gorbenka se příloha o ruských trendech objeví do konce roku 2007 celkem ve 12 zahraničních periodikách, včetně německých a indických novin. Na rozjezd jsou zatím vyděleny dva miliony dolarů, stránky budou ve světovém tisku placeny jako inzertní.
Ruské vedení neskrývá, že hlavním úkolem Ruských trendů je formovat pozitivní obraz Ruska v zahraničí. Zároveň je velký zájem o to, aby příloha vycházela právě v Anglii a USA, protože jde o země s největším vlivem, napsal Kommersant.
V příloze bude pozitivní image Ruska formován přes ekonomické, politické, kulturní i sportovní zpravodajství. Důraz bude kladen na představení Ruska jako země přitažlivé pro investory. Například v prvním čísle americké přílohy vyjde rozhovor s šéfem ruské Obchodně-průmyslové komory, materiál o největších ruských bankách, ale také články o ruských hokejistech a boxerech.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.