V některých zahraničních denících se v nejbližších dnech objeví několikastránková příloha věnovaná Rusku. Stejně jako ruský zpravodajský kanál Russia Today by měly tištěné reklamní stránky s hlavičkou Trendline´s Russia (Ruské trendy) pomoci měnit názory na Rusko v zahraničí. Příloha vyjde nejprve v americkém deníku Washington Post, v britském Daily Telegraph a čínském Žen-min ž‘-pao. Později by se měla rozšířit do dalších devíti zemí.
Projekt zastřešuje ruský státní deník Rossijskaja gazeta ve spolupráci se státní tiskovou agenturou RIA Novosti. Program, který se inspiruje modelem televize Russia Today, bude financován z ruského státního rozpočtu, napsal dnes deník Kommersant. Pracovat na něm bude 15 lidí v čele s šéfredaktorem Vladimirem Bogdanoeým. Za projektem stojí podle ruského tisku poradce prezidenta Vladimira Putina Michail Lesin, který inicioval také vznik anglojazyčné televize Russia Today.
Několikastránková anglicky psaná příloha se bude celá připravovat v Rusku. Ve Spojených státech bude součástí nejrozšířenějšího místního deníku šest stran o Rusku a vyjít by mělo už na začátku příštího měsíce. V Anglii bude mít čtyři stránky a poprvé vyjde konce listopadu.
Podle ředitele listu Rossijskaja gazeta Alexandra Gorbenka se příloha o ruských trendech objeví do konce roku 2007 celkem ve 12 zahraničních periodikách, včetně německých a indických novin. Na rozjezd jsou zatím vyděleny dva miliony dolarů, stránky budou ve světovém tisku placeny jako inzertní.
Ruské vedení neskrývá, že hlavním úkolem Ruských trendů je formovat pozitivní obraz Ruska v zahraničí. Zároveň je velký zájem o to, aby příloha vycházela právě v Anglii a USA, protože jde o země s největším vlivem, napsal Kommersant.
V příloze bude pozitivní image Ruska formován přes ekonomické, politické, kulturní i sportovní zpravodajství. Důraz bude kladen na představení Ruska jako země přitažlivé pro investory. Například v prvním čísle americké přílohy vyjde rozhovor s šéfem ruské Obchodně-průmyslové komory, materiál o největších ruských bankách, ale také články o ruských hokejistech a boxerech.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).