Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ruská kosmická agentura nabízí reklamu na raketách i ISS

Redakce MAM6. 10. 2006

Ruská kosmická agentura Roskosmos se rozhodla nabídnout k pronájmu reklamní plochy na svých raketách, kosmických lodích, skafandrech kosmonautů, ale i uvnitř Mezinárodní kosmické stanice (ISS). Společnost E-vita, která pro agenturu reklamu zajišťuje, už prý vede rozhovory s jednou z velkých ruských potravinářských firem.
“Vesmír znamená kladné emoce. To je pro značku důležité,” řekl odbornému časopisu Industrija reklamy konzultant E-vita Dmitrij Alexejev. Jeho firma se dosud zabývala jen organizací turistických výletů do ruského centra řízení kosmických letů a na kosmodrom Bajkonur. Oficiálně nemohl nikdo z Roskosmosu zásadní rozšíření pravomoci firmy komentovat. Zdroj deníku Kommersant ale uvedl, že cílem je soustředit finanční toky z podobné činnosti v rukou jedné společnosti. Dosud se mohl zájemce o reklamu dohodnout přímo například s výrobcem rakety a agentura nedostávala nic.
Nyní E-vita na svých webových stránkách umístila ceník: reklama na raketách Proton a Sojuz vyjde od 200 000 do dvou milionů dolarů za exkluzivní práva na celý start. Logo na oděvech kosmonautů stojí od 100 000 do 200 000 dolarů, stejná je cena za dopravu kilogramu reklamního materiálu na oběžnou dráhu do ruské části ISS. Pokud rozmístění tohoto materiálu vyžaduje “práce mimo kosmickou loď”, musí zájemce o reklamu ve volném vesmíru připlatit od 800 000 do pěti milionů dolarů.
Reklama se na ruských kosmických lodích objevila poprvé v říjnu 1992, kdy raketa Proton-K vynesla na oběžnou dráhu logo jedné tabákové firmy, cena byla 70.000 dolarů. V roce 1996 se v kosmické stanici Mir objevil plakát a láhev populárního nealkoholického nápoje. Kosmonauti Jurij Onufrijenko a Jurij Usačev je vynesli ven z kosmické lodi a natočili o tom film. Firmu to přišlo na 600.000 dolarů.
Japonský výrobce elektrotechniky zvažoval v roce 1998 natáčení reklamy ve stanici Mir, nakonec ale levněji vyšlo postavení makety v ateliéru.

×

Invex bude více odborný, zábava se přesune na Digitex

Starší článek

Británie povolí radia pro iPody

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více