RRTV podá stížnost proti soudnímu zrušení udělených licencí

12. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání podá kasační stížnost proti zářijovému verdiktu Městského soudu v Praze, který zrušil udělení licencí pro nastupující digitální vysílání šesti novým stanicím. Informoval o tom předseda vysílací rady Václav Žák.
„Rada podá stížnost poměrně rychle, má na to 14 dní,“ uvedl Žák s tím, že pro tuto možnost se vyslovila rada jednohlasně.
Rada udělila licenci pro nastupující digitální vysílání na počátku dubna po rok a půl dlouhém výběrovém řízení. Licence získaly plnoformátové stanice Febio TV, TV Barrandov, TV Pohoda, zpravodajská stanice Z1, hudební Óčko a regionální RTA. Neúspěšní uchazeči včetně Novy a Primy se ale kvůli neudělení licence jim obrátili na soud, který na počátku září vyhověl žalobám Novy a Galaxie sport a udělení licencí zrušil.
Další čtyři žaloby soud zatím neprojednal, neboť Nova se u nich domáhá postavení účastníka řízení. To ji nejprve soud zakázal, a Nova proto podala kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu. Dokud ten nerozhodne, nemůže vynést verdikt ani Městský soud v Praze, a rada tak zřejmě nebude moci znovu rozhodnout, komu digitální licence udělí.
Podle odborníků může kvůli soudním sporům nabrat nástup nových digitálních stanic zpoždění až dva roky. Pro mnohé je podle odborníků právě širší TV nabídka hlavním lákadlem pro diváky, aby se na digitální vysílání začali dívat.
Nástup digitálního vysílání je navíc nevyhnutelný, neboť se na něm domluvili členové EU. Český telekomunikační úřad navrhuje, aby současné analogové vysílání skončilo do října 2010. Lidem digitální vysílání přinese až tři desítky bezplatných stanic včetně současných celoplošných; nyní mají lidé možnost přijímat pouze čtyř programy ČT1, ČT2, Novu a Primu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.