Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Reklama na potraviny už nebude smět lhát

Redakce MAM23. 10. 2006

Evropská komise i parlament 12. října definitivně schválily nové evropské nařízení, které se týká zejména nutričních a zdravotních tvrzení v reklamě potravin a nápojů. To se dotýká jak běžných produktů, tak i doplňků stravy a po-travin pro zvláštní výživu. V praxi jde např. o výrobky označené a propagované jako nízkotučné, bez cukru, bohaté na vitamin C nebo vlákninu apod. Bez povolení nebude možné ani komunikovat benefity výrobku, jako je snížení rizika konkrétních onemocnění a zlepšení zdravotního stavu. Z televizních obrazovek zmizí také lékaři doporučující konkrétní produkty. Tvrzení o zdravotní prospěšnosti bude možné používat nadále jen tehdy, pokud jsou uvedena přímo v nařízení (nutriční tvrzení) nebo pokud budou zapsána do centrálního evropského seznamu (zdravotní tvrzení). Během následujících 24 měsíců budou moci potravinářské koncerny i další zadavatelé v jednotlivých státech přispívat návrhy na tzv. zdravotní a nutriční tvrzení. V ČR bude vznik těchto seznamů podle právníka Filipa Wintera koordinovat ministerstvo průmyslu a obchodu. Seznamy poté převezme European Food Safety Authority (EFSA), která na základě vědeckých výzkumů schválí návrhy v souladu s tzv. nutričními profily (tedy určí, jaké nutriční hodnoty má obsahovat nízkotučný výrobek, apod.).
Tento nový předpis ze strany EU je tzv. nařízením, platí tedy v České republice bez implementace do našich zákonů a je nadřízený českému zákonu o regulaci reklamy. Do konce listopadu 2006 by měl být závazný pro všechny zadavatele reklamy. Podle Filipa Wintera se však dají očekávat ještě dílčí změny, neboť nařízení má řadu přechodných odkladných ustanovení. Současné změny legislativy EU se netýkají reklamy na farmaka, kosmetiku a stravu pro domácí zvířata. Účelem úprav regulace je ochrana spotřebitelů před klamavými výroky o potravinách v reklamě a zároveň zajištění spravedlivé konkurenční soutěže pro výrobce, kteří se budou novými pravidly řídit.


01obr_arginmax.jpg
MERUNKA V REKLAMĚ DOHRÁL. Lékaři ani veřejně známé osobnosti už nemohou v reklamě doporučovat konkrétní výrobky.


–Martina Trymlová-

×

ČT24 může přijímat každá šestá domácnost, ČT4 Sport každá osmá

Starší článek

HospiMedica se více zaměří na hi-technologie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více