Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rakouské televize vchází do digitálního věku

Redakce MAM26. 10. 2006

Od čtvrtka budou moci rakouští televizní diváci zejména v hustěji osídlených oblastech přijímat z éteru pozemní digitální vysílání. Také Rakušané si musejí pro příjem signálu pořizovat speciální přijímače známé jako set-top boxy.
Digitální televize přinese Rakušanům kromě kvalitnějšího a stabilnějšího signálu například pestřejší a interaktivnější nabídku teletextu, takzvaný multitext, který bude nabízet rakouská televizní společnost ORF i soukromá ATV. Například během populární pěvecké soutěže Starmania budou moci diváci díky této službě přímo na obrazovce sledovat texty interpretovaných skladeb a zapět si spolu se “starmaniaky”, které Rakousko sleduje každý pátek se stejným zaujetím, s jakým Česko hledá svou SuperStar.
Oproti běžnému teletextu budou zprávy v digitální verzi doplněny fotografiemi či infografikou. Od listopadu slibuje například ORF na multitext uvést jednoduché hry: šestašedesátku, pexeso a sudoku. Po zavedení dekodérů se zpětným kanálem budou moci diváci prostřednictvím dálkového ovladače rovněž hlasovat v televizních anketách a soutěžích.
Rakušané si kvůli přechodu na digitální vysílání většinou pořizují přijímače digitálního pozemního vysílání DVB-T (Digital Video Broadcasting – Terrestrial) s domácí multimediální platformou MHP, které v alpské republice stojí od 100 do 150 eur (2800 až přes 4200 korun).
Prvních 100 000 zákazníků a lidé oproštění od placení koncesionářských poplatků (například tělesně postižení) mohou při nákupu set-top boxů s MHP platformou nárokovat slevu 40 eur (přes 1100 korun).
Digitální signál zatím pokrývá 70 procent území Rakouska a zpočátku se zaměří na devět největších měst, už v roce 2008 by ale měl být signál první digitální sítě zachytitelný na 91 procentech území. Analogové vysílání se bude v příštích měsících postupně v jednotlivých lokalitách vypínat; skončit by mělo v Rakousku definitivně v roce 2010, tedy zhruba v tutéž dobu jako v České republice, kde však nyní start digitálního vysílání vázne na udílení licencí.

×

Česká domácnost dá dle průzkumu za vánoční dárky zhruba 14 300 Kč

Starší článek

IKEA plánuje velkou investici v Portugalsku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více