Radiokomunikace letos investují do rychlého internetu 200 mil. Kč
Firma Radiokomunikace letos investuje do rozvoje vysokorychlostního internetového připojení ADSL 200 milionů korun. Společnost chce investici využít k pokrytí 40 procent všech pevných linek do konce letošního roku.
Společnost nabízí ADSL na pevných linkách pronajatých od Telefóniky O2. Podle ředitele marketingu Miroslava Semráda má firma od července každý měsíc čtvrtinový podíl na trhu nových uživatelů ADSL. Většinu na trhu má stále Telefónica, která včetně velkoobchodního prodeje eviduje kolem 450 000 přípojek. Letos na jaře Telefónica oznámila investici do ADSL ve výši 150 milionů Kč.
Radiokomunikace denně prodají kolem 150 nových přípojek. “Masivní investice do nového pokrytí jsou pro nás vzhledem k rychlému růstu počtu zákazníků životní nutností,” dodal Semrád. Do konce roku chce firma na pronajatých linkách od Telefóniky získat 22 000 zákazníků.
V tomto roce Radiokomunikace instalují 112 zařízení na ústřednách, tzv. DSLAM, v 93 lokalitách. Celkem tak získají přístup k 41 procentům všech pevných linek v ČR, při celkovém počtu 163 DSLAM na 144 místech.
“V některých lokalitách už byla kapacita původních DSLAM vyčerpána a museli jsme zde svou kapacitu rozšiřovat,” dodal Semrád. Největší zájem je podle něj v Praze a Ostravě. Velký zájem o své služby ale Radiokomunikace registrují i v místech, kde síť teprve budují.
Tržby společnosti, která je také dominantním poskytovatelem rozhlasového a televizního vysílání, by měly vzrůst z loňských 2,3 miliardy na tři miliardy korun. Po spojení s Tele2 v letošním roce mají Radiokomunikace přes 450.000 zákazníků, což je nejvíce mezi alternativními operátory.