Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rada postižených si stěžuje vysílací radě na spot pro neziskovky

Redakce MAM25. 10. 2006

Národní rada zdravotně postižených ČR (NRZP) si stěžuje Radě pro rozhlasové a televizní vysílání na reklamu na podporu neziskových organizací. Spot, který nabádá firmy a podnikatele k odepsání darů z daňového základu na pomoc potřebným, je podle ní neetický a uráží lidi s handicapem. Tvrdí to zástupce NRZP Patrik Nacher. Rada postižených žádá předsedu vysílací rady o kroky ke stažení spotu z vysílání a pomoc při získání omluvy od tvůrců. Rada stížnost obdržela dnes, zabývat se jí bude na svém dalším zasedání za dva týdny.
Spot s názvem Odepsaní je součástí kampaně “30 dní pro neziskový sektor”, kterou pořádá Informační centrum neziskových organizací. Reklama připomíná sitcom. Vozíčkář v ní říká, že “už je stejně odepsanej”. Slepec neví, “jak přišel k houslím”, které si rozsedne. Bílou holí mezitím vytáhne nemocnému “kapačku” z ruky. Ve skříni se tísní skupinka Asiatů, na pohovce pláče romská žena a bezdomovci upadne ruka. Obraz podbarvuje smích a doplňuje komentář: “Zajímají vás osudy odepsaných lidí? Odepište je taky. Jako peněžní dar z daňového základu.”
Podle předsedy rady postižených Václava Krásy je takové zobrazování handicapovaných ponižující. Uvedl, že spot “nepřijatelně zlehčuje osud lidí se zdravotním postižením a urážlivě je nálepkuje jako odepsané lidi”. Popisuje je prý jako afektované osoby, které jsou odkázány jen na milosrdenství druhých. “Spot i přes určitou nadsázku vyvolává celkový dojem, že tito lidé jsou spodinou společnosti a nejsou schopni se o sebe postarat ani při základních životních potřebách,” dodal Krása.
Předsedu vysílací rady Václava Žáka žádá o to, aby podnikl “veškeré kroky, které ve svých důsledcích povedou ke stažení reklamy či k zamezení jejího dalšího vysílání”. Poprosil ho také o pomoc při získání omluvy postiženým od autorů spotu.
Žák řekl, že rada nemá jakoukoliv možnost zakázat či přispět ke stažení sporné reklamy či jiných spotů a pořadů. Může se pouze spornými pořady či spoty zabývat a posléze posoudit, zda vyhovují zákonu a případně udělit i pokuty.
Nadaci však doporučuje, ať se obrátí na Radu pro reklamu, která se zabývá i etickou stránkou reklam, popřípadě přímo na výrobce reklamy. “To je asi nejrychlejší cesta ke stažení reklamy,” uvedl Žák.
Předseda Rady pro reklamu Pavel Kurýl dnes ČTK řekl, že zatím žádnou stížnost na tuto reklamu nedostali. “Nevysílá se to ale dlouho. K nám se to evidentně dostane velmi brzy,” poznamenal.
Vysílací zákon říká, že televize nesmí odvysílat reklamu a teleshopping, které podporují chování ohrožující morálku. Rada v minulosti řešila například stížnost na reklamu na brambůrky, v níž se dva senioři chtějí lupínků zmocnit i násilím. Kontroverzní byla také reklama na Fidorku, které se malá dívka na přechodu pro chodce zmocní rovněž za použití násilí.

×

Schumacherův odchod z formule ovlivní i cenu reklamy

Starší článek

Odstartovala online DVD půjčovna Topfun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více