Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Prodej hudebních mobilů převyšuje odbyt přehrávačů MP3

Redakce MAM31. 10. 2006

Prodej mobilních telefonů s hudebním přehrávačem uvnitř zdaleka přesahuje počty prodaných samotných hudebních přehrávačů MP3 a spotřebitelé mají o tyto mobily čím dál větší zájem. Uvedl to Tommi Mustonen, ředitel multimediální divize finské firmy Nokia. Nedodal ale pro srovnání, jak se liší specializované přehrávače MP3 a hudební mobilní telefony cenou a kapacitou pro nahrávky.
“Ta technologie je kompletně připravená a zvyky spotřebitelů se začaly měnit,” řekl manažer. Nokia chce letos prodat 80 milionů těchto mobilů, zatímco v minulém roce to bylo 46,5 milionu.
Nokia přitom na trhu není sama. Světově čtvrtý největší výrobce mobilů Sony Ericsson v posledních čtvrtletích těžil ze solidního odbytu telefonů s digitálním přehrávačem Walkman, kterých v prvním roce prodal 15 milionů.
Pro srovnání se přehrávače iPod od Apple za třetí čtvrtletí prodalo 8,7 milionu, čímž iPod potvrdil svou první pozici mezi přehrávači na světě.
Podle Mustonena již dvě třetiny majitelů hudebního mobilu tento telefon používají i jako přehrávač. Manažer ale také připomněl, že Nokia nepovažuje Apple a její přehrávače iPod se službou iTunes za konkurenci. Alespoň dokud Apple nebude na pulty obchodů dodávat telefony iPhone, připomínají mediální a finanční analytici.
Trh se samotnými hudebními nahrávkami roste také. Průzkumová agentura Forrester Research předpokládá, že se za digitální písně do mobilů v Evropě utratí 674 milionů eur v roce 2011. Předloni to byla nula.
Nokia nemá v plánu začít prodávat písně na paměťových kartách, protože je trendem neoprodávat písně fyzicky, ale digitálně. Proto tento měsíc převzala za 60 milionů dolarů americký podnik Loudeye Corp., který získává od velkých hudebních vydavatelství a stovek nezávislých firem práva k písním a má v katalogu přes 1,6 milionu nahrávek.
Obecně se očekává, že Nokia otevře svůj vlastní internetový obchod s hudbou v příštím roce. Nokia se pustila do plánu kupovat potřebná nová aktiva poté, co v červnu převzal její vedení nový generální ředitel Olli-Pekka Kallasvuo, napsala agentura Reuters.

×

Česko zaplaví reklama na mýto

Starší článek

V USA stále klesá počet prodaných výtisků novin

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více