Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Potenciál skrytý za titulem královny krásy

Redakce MAM9. 10. 2006


Klání o světovou královnu krásy patří k nejúspěšnějším mezinárodním televizním programům, letošní dvoumiliardová sledovanost byla rekordní. Kvůli nezájmu českých televizí však v ČR nečekaný úspěch Miss ČR Taťány Kuchařové nikdo neviděl. Jaký marketingový potenciál ale raketový úspěch české blondýnky skutečně má? “Komerční sféru považujeme v této chvíli za druhořadou. Titul Miss World je především reprezentativní, prestižní a je využíván ke společenským, charitativním i politickým účelům. Že přinese také zajímavé kontrakty, je logické a pravděpodobné, ale v této chvíli nespecifikovatelné,” uvedl k tématu prezident Miss ČR Miloš Zapletal.

S titulem hurá do společnosti
Funkce titulu je i podle Michaely Maláčové, ředitelky agentury Goodcomm a konkurenční soutěže Česká Miss, spíše společenská. Podle toho pak vypadá též využití jeho nositelek. “Například Miss Universe je titul spíš prestižní, jeho nositelky slouží hlavně charitě a prezentaci soutěží samotných. Po dohodě s provozovatelem však mají vítězky možnost využít partneři soutěže, kteří je také často celoživotně zásobují svým zbožím a využívají tento fakt v komunikaci,” vysvětluje Maláčová. Naopak v modelingu jako takovém titul podle ní příliš nepomáhá, neboť móda často vyžaduje jiné typy dívek, než jsou miss.

Jak vydělává miss?
Co tedy čeká budoucí Miss World za aktivity? “Od vítězství v Miss World 2006 je Taťána Kuchařová smluvně vázána na její organizátory, kteří ji v příštích 12 měsících budou zastupovat po celém světě a s nimi budeme koordinovat její kontrakty v ČR. Zatím je předčasné o nich hovořit konkrétně,” nastiňuje obecně Miloš Zapletal.
Jisté je, že pod hlavičkou Miss World Organization se finanční vyhlídky Kuchařové podstatně změní. Pokud by totiž v mezinárodní soutěži nebyla uspěla, Zapletalova agentura Art Production K./2 by jí během prvního roku měla zajistit zakázky za “pouhých” 500 tisíc Kč. Konkurenční soutěž Česká Miss ve stejném časovém rozmezí vítězkám garantuje kontrakty v hodnotě 1 milionu Kč. Kromě toho ovšem musí “missky” plnit své společenské a PR povinnosti pro partnery soutěže, někdy i bez honoráře.

Televize, film i politika
Po uplynutí ročního období “nucených prací” si aktivní dívky mohou díky získaným kontaktům zajistit slušné živobytí i mimo modeling. Kupříkladu Miss Universe 1981, venezuelská Irene Saez, byla posléze tváří finančního ústavu Banco Consolidado, v devadesátých letech působila dvě volební období jako starostka čtvrti Chacau v hlavním městě Caracasu. V roce 1998 dokonce (neúspěšně) kandidovala na prezidentku Venezuely. Miss World 2000, Indka Priyanka Chopra, je zase úspěšnou herečkou v rámci bollywoodské kinematografie, letos jí také aukční portál eBay přiřkl titul India Style Diva 2006.
Nicméně pro příklady mediálního využití nemusíme do zahraničí. Bývalá Miss ČR 2001 Diana Kobzanová sice kvůli kontroverzní prezentaci přišla o korunku, nicméně se stala moderátorkou noční části reality show VyVolení. Moderování, ať už tiskových konferencí, společenských akcí nebo televizních pořadů, bývá u oceněných krasavic obvyklým přivýdělkem. Nejen lokálního úspěchu v tomto oboru dosáhla Alena Šeredová, která sice v roce 1998 byla na Miss ČR až druhá, ale kvůli neshodám pořadatelů s vítězkou putovala na Miss World, kde se vyšplhala až na čtvrté místo. V Itálii pak získala popularitu v losování loterie a začala vystupovat mimo jiné v pravidelném TV pořadu Sportovní neděle.

Kdo stojí o krasavice?
Odpověď je snadná – jednoznačný zájem o “titulované” krásky dávají najevo ty firmy, které se stanou partnery konkrétních soutěží. Ze smluv potom vyplývají možnosti využití vítězek, případně všech finalistek. Spolupráce se většinou týká spíše podlinkových aktivit v prezentaci značky, jako PR a eventů. Možnosti partnerské kooperace využívá např. společnost Baťa, která obouvá finalistky na závěrečném večeru České Miss. “Fotili jsme dívky v prodejnách, zkoušeli kolekci, dělali jsme s nimi rozhovor o módě, soutěži Miss, životních přáních. Témata se týkala toho, co firma potřebuje – kvalitních bot, jak se jim líbila kolekce obuvi Miss collection, oblékání i nakupování,” popisuje Barbora Šuláková, PR specialistka společnosti Baťa. Další využití se týkalo časopisu Detail, tiskoviny klubu Renomé – Mollo, katalogu, webových stránek, v prodejnách se objevily woblery s tváří miss. Nepodceňují se ani eventy, na módní přehlídce Renomé (Baťa, Reserved, Klenoty Aurum a další) pořádané pro nejlepší zákazníky VIP klubu a novináře vystoupila Česká Miss Renata Langmannová ve speciálních šatech navržených pro tuto příležitost Danou Dobřichovskou.
“České miss se uplatňují hlavně lokálně, nadnárodní korporace raději přejímají reklamu ze zahraničí. Velký potenciál mají hlavně v segmentu spotřebního zboží a módních značek,” říká Michaela Maláčová. Generální partner její soutěže, společnost Baumatic, si ale první Českou Miss Kateřinu Smejkalovou vyžádal pro svou celoevropskou reklamu naopak síťově.
Pré ovšem těm žádanějším kráskám nastává po předání úřadu další korunované, kdy už nemusí striktně dodržovat požadavky pořádající agentury. Příkladem reklamní píle by mohla být Miss Slovensko 1999 Andrea Verešová, kterou bylo možné spatřit třeba v reklamě na Becherovku, Vernel, LG Chocolate nebo jako tvář značky Natali Ruden.


15obr_Miss_World.jpg
T. Kuchařová. Rok se bude věnovat hlavně charitě a společenským povinnostem. Její další potenciál pak mohou podpořit získané kontakty i schopný agent.


15obr_Langmnova_BATA.jpg
R. Langmannová. Česká Miss 2006 v botách od Bati. Finálovým večerem dívky procházejí v Miss Collection. Tvůrci jsou italští designéři značky, z jejichž dílny pochází také obuv pro Miss Italia.

×

První slyšení v arbitráži mezi ČR a EMV o TV3 začne 18. října

Starší článek

Nové bulvární deníky si polepšily

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více