Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pošta ztratila dominantní postavení v distribuci novin a letáků

Redakce MAM30. 10. 2006

Konkurenční soukromí operátoři připravili Českou poštu o většinový podíl na trhu distribuce novin a časopisů i doručování neadresných reklamních zásilek. Státem vlastněný podnik si naopak stále zachovává dominantní postavení v posílání adresných listovních zásilek a marketingových sdělení. Vyplývá to z průzkumu Dopravní fakulty Univerzity Pardubice.
Celkem v tuzemsku lidé a firmy dostanou ročně do schránek 1,05 miliardy adresných zásilek, z toho 450 milionů podléhá poštovní výhradě. Jsou to psaní do 50 gramů, které může doručovat pouze Česká pošta. Pošta ročně doručí 668 milionů vnitrostátních listovních zásilek, zatímco nejbližší konkurent Mediaservis jen 1,8 milionu. Naopak v rámci distribuce novin a časopisů dodává pošta do schránek 16,2 milionu výtisků, zatímco Mediaservis 163,8 milionu.
Na trhu neadresných zásilek má největší podíl TNT Post, která ročně doručí 1,6 miliardy letáků, což představuje tržní podíl kolem 50 procent. Česká pošta doručuje kolem 950 milionů letáků, Grátis 350 milionů a Mediaservis kolem 200 milionů.
Česká pošta má v současnosti asi 13 000 doručovatelů, kteří roznáší zásilky po celém území ČR. Pro Mediaservis roznáší po celé ČR 8500 doručovatelů, TNT Post zaměstnává 6000 pošťáků, kteří roznáší na 70 procentech území ČR. Společnost Grátis pokrývá prostřednictvím 3700 doručovatelů 65 procent území.
EU plánuje úplnou liberalizaci poštovního trhu v roce 2009. V té době by měli národní operátoři včetně České pošty přijít o poslední část monopolu, který jim v současnosti stát garantuje za celoplošné zajištění poštovních služeb.

×

PR aktivity bude pro Samsung zajišťovat agentura Ogilvy

Starší článek

Mobilní Vánoce musí mít něco zdarma

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více