Polská Agora chce zvýšit tržby pomocí internetu

23. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Polská mediální skupina Agora hodlá zvýšit tržby prostřednictvím internetu poté, co byly její zisky zasaženy nákladnou cenovou válkou na novinovém trhu. Generální ředitelka společnosti Wanda Rapaczynská dnes prohlásila, že firma chce posílit svou internetovou divizi a zvýšit příjmy z internetové reklamy.
„V příštích dvou až třech letech hodláme zvýšit svůj podíl na trhu s internetovou reklamou a stát se zde jedním ze tří největších hráčů,“ řekla Rapaczynská. „Máme potřebné zdroje a jsme připraveni na značné investice na tomto poli,“ dodala. Upozornila rovněž, že poptávka po internetové reklamě se zvyšuje o 50 až 60 procent ročně ve srovnání s desetiprocentním růstem na celém inzertním trhu.
Společnost Agora zahájila po pádu komunismu v roce 1989 expanzi, takže nyní kromě vlajkového deníku Gazeta Wyborcza vlastní rovněž podíly v různých časopisech, několika rozhlasových stanicích a jedné firmě, jež se zabývá venkovní reklamou.
Deník Gazeta Wyborcza si podle Rapaczynské uhájil na trhu s novinami svou čtenářskou obec i přední pozici u zadavatelů reklamy navzdory ostré konkurenci ze strany nového listu Dziennik, který začala v Polsku vydávat německá společnost Axel Springer.
Čistý zisk firmy Agora se ve druhém čtvrtletí kvůli cenové válce a zpomalení růstu výdajů na reklamu nicméně propadl o více než 80 procent na 8,8 milionu zlotých (více než 640 milionů Kč) ze 49,3 milionu před rokem. Firma nedávno oznámila, že propustí 250 z 3600 zaměstnanců a v příštím roce sníží náklady zhruba o 35 milionů zlotých. Akcie společnosti od začátku letošního roku oslabily o více než procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.