Polovina Čechů před koupí mobilu navštíví internet

5. 10. 2006 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Více než polovina Čechů před koupí mobilního telefonu navštíví internet, aby získala lepší informace o požadovaném výrobku. U nákupu automobilu si údaje o výrobku hledá na webu třetina tuzemských spotřebitelů. O výsledcích on-line studie, kterou společnost ACNielsen provedla ve 41 zemích, informovala mluvčí firmy Barbora Bastlová.
Českým spotřebitelům podobně jako ostatním Evropanům pomáhají v nákupním rozhodování zejména informace z internetu. U nákupu mobilu Česko zaujímá čtvrtou příčku za Maďarskem, Thajskem a Nizozemskem. Při porovnání nákupů automobilu obsadili čeští zákazníci devátou pozici. O MP3 přehrávači si na internetu ještě před koupí zjišťuje informace 60 procent Čechů.
Hledání na internetu je podle studie rozhodujícím faktorem nakupování na celém světě. Nejvýznamněji ale ovlivňuje rozhodování o nákupu dovolené, MP3 přehrávačů, mobilních telefonů a půjček.
Při koupi auta je naopak nejdůležitějším faktorem znalost značky nebo její pověst. Nahlížení do výlohy je nejpopulárnější při nakupování módy. Předchozí zkušenost jako rozhodující faktor figuruje zejména u těch, kteří si vybírají banku, vyplynulo z výzkumu.
Ve Spojených státech je nejdůležitější podporou prodeje právě předchozí zkušenost. „V USA, a do jisté míry také v Evropě, mají předchozí zkušenost a ústní rada/doporučení mnohem silnější vliv na spotřebitele než síla a známost značky,“ uvedla k výsledkům studie Bastlová. „Ovlivňovatele rozhodnutí o nákupu do jisté míry odráží vyspělost trhu a minulost, kterou zákazník s danou značkou či poskytovatelem služeb má,“ dodala. Lidé v Evropě a USA totiž mají zkušenosti, na které se mohou spolehnout, zatímco v zemích s méně rozvinutým trhem se musejí spolehnout na pověst značky.
Důležitost značky se ukázala jako velice významná zejména pro zákazníky v regionu Asie-Pacifik. Podle autorů studie je to ovlivněno hlavně menším rozšířením internetu v této oblasti.
V zemích s vyspělým trhem, kde rozhoduje zejména předchozí zkušenost a ústní rada či doporučení, by se výrobci a prodejci měli silně věnovat svým zákaznickým službám, doporučují autoři studie. Může to být podle nich rozhodující, až se zákazník opět bude rozhodovat o nákupu daného produktu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.