Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Podvraťáci přinášejí výrobkovou bouři

Redakce MAM19. 10. 2006

Český filmový průmysl se konečně dočkal. Do kin za dva týdny vstoupí teenagerská komedie Ro(c)k podvraťáků, jejíž merchandisingová kampaň je šíří záběru poprvé srovnatelná s obdobnými hollywoodskými snímky. “Systém spolupráce s našimi merchandisingovými a reklamními partnery je nastaven tak, aby přinesl zisk,” tvrdí producent filmu Marek Štencl ze společnosti Mr. Film.
Společně s promítáním Podvraťáků v kinech tak do obchodů zamíří například počítačová hra, speciální mp3 přehrávač, oděvní kolekce, hodinky nebo energetické či alkoholické nápoje s registrovaným logem RP.
Velká část českých filmových producentů přitom dosud tvrdila, že pro masový filmový merchandising nejsou v České republice vhodné podmínky. Se svou skepsí se netajil například dvorní producent Jana Hřebejka Ondřej Trojan, který vlastní firmu Total HelpArt.
Paradoxně za jedním z nejúspěšnějších tuzemských merchandisingů stojí právě Trojan, který s Českou televizí v roce 1999 koprodukoval film Pelíšky. Vodky Pelíškovky se následně prodalo několik desítek tisíc lahví.
Překvapivý úspěch filmu Snowboarďáci na přelomu let 2004 a 2005 rovněž podnítil producenty z České produkce a Whisconti k výrobě oblečení s logem Snowboarďáků nebo drogistických produktů jako zubních past nebo zubních kartáčků.
Mr. Film ale k Ro(c)ku podvraťáků chystá těžší kalibr. “Vlajkovou lodí našeho merchandisingu se stane počítačová hra, vůbec první v dějinách českého filmu,” řekl Štencl. Hru vydává společnost IDEA Games, za vývojem pak stojí studio Centauri Productions. Herní titul, jehož vývoj stál několik miliónů korun, nabídne automobilové honičky a akční střílečky, hlasy postav pak namluvili skuteční herci z filmu.
Podle Jiřího Rýdla z marketingu IDEA Games se licence ke hře již prodala na území Ruské federace, kupcem se stala distribuční společnost Play Ten. Počítačovou hru pak producenti využili i k reklamě, objeví se zde logo jednoho z koproducentů, společnosti FV Plast. “Původně zde mělo být reklamy více, společnostem Pepsi Cola nebo Lexus ji však neschválily zahraniční centrály,” řekl Miroslav Papež z Centauri Productions.
Logo RP se ještě objeví na mp3 přehrávači firmy Creative, vodce Puschkin, energetických nápojích Commerz Racing, oděvech Time Out nebo hodinkách a bižuterii Swatch, celkem produktová řada čítá na 30 výrobků. Část z tržeb tohoto merchandisingu bude směřovat k producentům filmů – u některých výrobků je podíl stanoven procenty z ceny, u zbytku pak jako absolutní peněžní částka. “Podíly se pohybují mezi pěti až padesáti procenty,” přibližuje Štencl. Největší objem prodejů Štencl očekává u energetických nápojů, kterých by se mohlo prodat až 250 tisíc.
Vysoká prodejní očekávání nemusí být od věci, snímek má všechny předpoklady komerčního úspěchu – režisérem je “Snowboarďák” Karel Janák, ve filmu hrají teeangerské ikony Vojtěch Kotek a Jiří Mádl. Hudbu pak složil Miroslav Chyška, který stál i za úspěšným soundtrackem Snowboarďáků.
Film Ro(c)k podvraťáků stál výrobně 25 miliónů korun, stejná částka padne i na marketingovou kampaň. Jedním z koproducentů se stala i televize Nova, která chystá nasazení filmu na obrazovku na jaře 2008. Jak uvedl Štencl, pokud by Ro(c)k podvraťáků v kinech zaznamenal výrazný úspěch, je na místě uvažovat i o pokračování.

Hospodářské noviny, 19.10. 2006, autor: Aleš Borovan

×

Kaspen pro divadlo Zvoneček

Starší článek

Časopisy Time In a Chef gurmán získává Media Laboratory

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více