Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Počet Čechů nakupujících na internetu se za rok zdvojnásobil

Redakce MAM12. 10. 2006

V České republice roste obliba nakupování přes internet. Počet lidí, kteří za posledních 12 měsíců nakoupili nějaké zboží či služby prostřednictvím počítače a webových stránek, se letos oproti loňsku zdvojnásobil. Loni tak učinilo šest procent lidí starších 16 let, letos to bylo již 12 procent, tedy zhruba milion lidí. Vyplývá to z aktuálních údajů Českého statistického úřadu.
Oproti roku 2003 je nárůst dokonce čtyřnásobný, neboť tehdy si zboží či služby přes internet pořídila jen tři procenta lidí starších 16 let. O rok později to bylo pět procent.
Tento způsob nakupování láká více muže než ženy, nakupujících mužů je zhruba o polovinu více než žen. Co se týče věkových skupin, největší zájem vykazují mladí lidé ve věku 25 až 34 let, následují mladí ve věku od 16 do 24 let a lidé ve skupině 35 až 44 let. Tyto tři věkové skupiny tvoří dohromady téměř čtyři pětiny všech internetových zákazníků.
Největší zájem mají lidé na internetu o elektronické vybavení, které si přes internet za posledních 12 měsíců pořídilo 35 procent ze všech kupujících. Druhým nejčastějším obchodním artiklem jsou knihy, časopisy a učebnice (31 procent), stejný zájem je i o nákup vstupenek. Nejmenší zájem je naopak o software (15 procent), filmy a hudbu (12 procent) a počítače a hardware (osm procent).
Nakupovaný sortiment se podle ČSÚ liší podle zájmů mužů a žen. Muži nakupují zejména elektroniku, software či počítače, u žen vítězí oblečení a sportovní potřeby.
Nejvíce lidí, kteří v posledním roce využili internet pro nákup, se nachází v Praze, a to téměř čtvrtina. Dalších 13 procent kupujících je ze Středočeského kraje, necelých 11 pak z Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Nejmenší zájem o internetové nakupování projevili lidé v Karlovarském, Zlínském a Plzeňském kraji.

×

Zásilkový obchod v Česku roste

Starší článek

Syndikát novinářů představil první číslo časopisu Mediální studia

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více