Plzeňský Prazdroj zdraží sudová piva, ostatní pivovary vyčkávají

17. 10. 2006 10:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Plzeňský Prazdroj od listopadu zdraží pivo, téměř výhradně sudové. Cena Pilsner Urquellu vzroste o 1,40 koruny za půllitr, další dvanáctistupňové značky Gambrinus a Radegast ležák zdraží o korunu. Ceny půllitru světlého výčepního Gambrinusu a Radegastu, tzv. desítky, vzrostou o 60 haléřů. Důvodem zdražení je nárůst cen ječmene, energií a obalů, řekl mluvčí firmy Vladimír Jurina. Ostatní velké pivovary zatím zdražovat nebudou, malí výrobci uvažují o zdražení o desetihaléře.
Hostinští dosud nakupovali půllitr nejprodávanějšího českého piva, desítky Gambrinus, za 10,90 koruny za půllitr, Pilsner Urquell za 16,50 Kč.
„K poslednímu navýšení u většiny sudových piv došlo naposledy v listopadu 2004,“ uvedl Jurina. Cena lahvového piva se zvýší jen u některých balení. Ceny nejprodávanějších půllitrových láhví zůstanou stejné.
Podle mluvčího vzrostla cena ječmene od poslední úpravy cen o více než desetinu, cena plynu o 40 procent, elektřina zdražila o deset procent, nafta o pětinu a sudy o 30 procent. „Společnost snaží řešit rostoucí ceny surovin, energií a dalších vstupů především neustálým zdokonalováním řízení, inovacemi a úsporami. Kumulace navýšení cen vstupů nás však donutila ke zdražení některých výrobků,“ řekl šéf obchodu Otakar Binder.
Budějovický Budvar si počká, co avizované zdražení pivovaru Prazdroj udělá s trhem, a rozhodne se až po reakcích trhu. „Je pravda, že letos vzrostly ceny sladu a chmele a očekává se růst cen energií v příštím roce. Nicméně tu situaci budeme ještě dále vyhodnocovat a uvidíme, jak se zachováme,“ řekl dnes ČTK mluvčí Budvaru Petr Samec. Analýza chvíli potrvá, takže podle není příliš pravděpodobné, že by Budvar zdražil hned v listopadu.
Mluvčí Pivovarů Staropramen, který zahrnuje mimo jiné pivovar Ostravar, Michaela Trýznová uvedla, že v současné chvíli společnost provádí analýzu vstupů a cen.
Podle předsedy Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiřího Fuska se mezi sládky mluví o zdražení v desetnících. „Zákazníky to nijak nepoškodí,“ uvedl. Jeho pivovar Černá Hora zatím nárůst cen nechystá. Pokud se výrazně nezmění nákup vstupů, garantuje zachování současných cen nejméně rok. O změnách neuvažuje ani Starobrno, potvrdila mluvčí Kateřina Eliášová. Do konce roku nezdraží ani severočeský Drinks Union.
Letos v únoru zdražil Prazdroj sudovou desítku Gambrinus o 60 haléřů. Předtím ho firma zdražila v březnu 2004. Stejně letos v únoru zdražil také černého Velkopopovického Kozla. Šéf Prazdroje Mike Short ihned po tomto zdražení nevyloučil další letošní zvýšení cen. Nebude se však jednat o celé portfolio značek, ale jen o vybraný segment, uvedl tehdy pro ČTK.
V minulém finančním roce, který podnik účtuje od dubna 2005 do konce března 2006, utržil Plzeňský Prazdroj 13,55 miliardy korun a jeho čistý zisk činil bezmála 3,4 miliardy Kč. V tuzemsku i zahraničí loni prodal 10,2 milionu hektolitrů piva, což byl meziroční nárůst o 2,5 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.